BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Originele 75000km 520i 2.2 slaat af en bak vreemd.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
hendrik30
Neutraal
Type Auto: 520i A E39 2001

Originele 75000km 520i 2.2 slaat af en bak vreemd.

Post by hendrik30 »

Beste lezer,

Heb recent een Duitsland een 100% originele 520i A 2.2 uit 2001 gekocht. De auto was in een bizarre staat. Naar zeggen nog nooit één nacht buiten gestaan en dit is ook duidelijk zichtbaar. Alle rubbers, schroeven etc nog in fabrieksnieuwe staat. Net of er nooit met de auto is gereden. 75000km En vanaf de ankoopfactuur bij 1 dealer volledig gedocumenteerd. Eigenaar vanzelfsprekend uit 1921... De kleur wit met origineel individual glas en donkerblauwe bekledingen staan de auto erg goed. Ik zal proberen wat foto's te plaatsen.

Nu doet het volgende zich voor: ik heb al een paar keer gehad dat de auto bij het wisselen tussen R en D spontaan ineens afsloeg. De helft van de keren startte de auto direct weer, de andere keren duurt het even. Verder geen gepruttel, maar heel mooi rond lopen. Nu heb ik er een bus injectorreiniger ingegooid en deed de auto de eerste rit het volgende: op de snelweg bij 120 constant sloeg de motor af en toe over leek het wel en de automaat die in D stond gaf spontaan DS aan en wisselde zonder reden een paar keer tussen D en DS, zonder dat de motor werd belast.

Misschien domme vraag; maar zullen de bougies, kabels o.i.d. na 12 jaar eens vervangen moeten worden? Ik lees ook veel over krukassensor, nokkenassensor en gasklephuis. Wie o wie?

Mvg,
Hendrik-Jan

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: Originele 75000km 520i 2.2 slaat af en bak vreemd.

Post by Redhead »

Rondje bougies kan geen kwaad. Zou bij dit geval ook benzinefilter doen. Weinig km en hoge leeftijd kan verstoppingen geven.
Bougiekabels kunnen ook te oud zijn. Als je ze vastpakt terwijl de motor loopt en je raakt tevens het blok aan dan weet je snel genoeg of je ze moet gaan vervangen :D

Mbt tot je probleem zou ik hem eerst uitlezen. En de massa kabels en aansluiting op carosserie nalopen.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Jan Wachelder
1e Versnelling
Type Auto: BMW 525i / e30 325i

Post by Jan Wachelder »

Hallo, bougiekabels hoef je je geen zorgen om te maken. iedere cilinder / bougie heeft een apparte bobine. Zou inderdaad eens een beurt doen aan de auto incl brandstof filter. Gasklephuis even demonteren en goed schoon maken, wellicht hier wat aanslag op zitten waardoor er geen optimale flow is door de klep. Ook zou ik als ik jou was even heel goed naar de carterventilatie kijken. Bij korte stukken rijden komt de motor vaak niet op bedrijfstempratuur en kan vocht niet verdwijnen maar gaat deze in de olie zitten. Hierdoor krijg je van die akeligge witte smurrie (Sludge) overal waar de olie komt. Vaak gaat hierdoor ook de carterventilatie dicht zitten, dit kan ook merkwaardige storingen veroorzaken. Succes met het zoeken en laat even weten als je iets gevonden hebt of natuurlijk andere storingen nog naar voor zouden komen. ;)
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i

beeMdoubleyou
Neutraal
Type Auto: 540I exe

Post by beeMdoubleyou »

en wat was het ?

Bommetje
1e Versnelling
Type Auto: 525i 1997

Post by Bommetje »

ja ik ben ook wel benieuwd, auto verkocht ? :o
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”