Hallo Forum.
Ik ben in het bezit van een 316 i Compact bouwjaar 1995.
Bij de APK keuring bleek dat er een verschil in remkracht(?) van 60% was tussen links en rechts.
Wat kan dat zijn?
Er werd mij verteld door de keurmeester dat het wel eens gebeurt dat de remvoeringen los liggen van de remschoen, komt dit echt voor?
Ik heb dit wel meegemaakt bij caravans..
Dat was ook de reden dat hij de trommel niet gedemonteerd heeft, de voeringen zouden er uit kunnen vallen??
Volgens een andere monteur zou er een remcilinder vast zitten.
Kan ik met een gerust hart de trommel demonteren zonder dat er onderdelen uitvallen??
Ik wil toch weten wat er gaande is..
Graag een advies.
Alvast bedankt, Kees.
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Verschil in remkracht achterwielen..
Moderator: Moderator Team
-
Keeskrimpen
- Neutraal
- Type Auto: 316 Compact
-
koffiezuiperke
- Neutraal
- Type Auto: E36 316i coupé
Re: Verschil in remkracht achterwielen..
Je moet niet bang zijn dat alles er uit valt. Voor de remschoenen achter verkoopt men ook volledige sets per wiel (remschoenen, rempomp, veertjes en al wat er bij hoort - kant en klaar te monteren)
-
Speedy540
- 2e Versnelling
- Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Re: Verschil in remkracht achterwielen..
Pas geleden bij mijn e36 nog de achter remmen gedaan. Apk gaf aan dat de wielen achter zwaar draaiden.
Links kreeg ik de boel er makkelijk af. Echter rechts wilde niet mee werken. De pennetjes welke de remschoenen op zijn plek hielden vielen er aan de achterkant uit. En daardoor kon ik de schoenen niet meer terug draaien. uit eindelijk de boel geforceerd los gemaakt. TRW heeft een compleet setje voor 186 euro
Hier zitten de remschoenen, veren, 2 maal cilinder en verstellers in.
dus voor je de trommels los neemt. even de versteller indraaien dan kan je zo de trommel er af halen.
Links kreeg ik de boel er makkelijk af. Echter rechts wilde niet mee werken. De pennetjes welke de remschoenen op zijn plek hielden vielen er aan de achterkant uit. En daardoor kon ik de schoenen niet meer terug draaien. uit eindelijk de boel geforceerd los gemaakt. TRW heeft een compleet setje voor 186 euro
Hier zitten de remschoenen, veren, 2 maal cilinder en verstellers in.
dus voor je de trommels los neemt. even de versteller indraaien dan kan je zo de trommel er af halen.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa