Als aanvulling op mijn vorige onderwerp toch maar even apart melden.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van de krukassensor?
Is dit en klusje wat zelf goed uit te voeren is, of moet je hier gevorderd voor zijn, cq speciaal gereedschap voor hebben?En is er makkelijk bij te komen, of moet de hele voorkant uit elkaar om de stekker erin te kunnen drukken ?
Ik weet dat de sensor loodrecht gemonteerd moet worden en niet scheef mag staan...maar dan houdt het ook wel een beetje op..
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
krukas sensor vervangen
Moderator: Moderator Team
-
- 1e Versnelling
- Posts: 81
- Joined: 26 Oct 2008 14:39
- Type Auto: e34, 530i en e39 523i
- Location: lichtenvoorde
-
- 1e Versnelling
- Posts: 81
- Joined: 26 Oct 2008 14:39
- Type Auto: e34, 530i en e39 523i
- Location: lichtenvoorde
Re: krukas sensor vervangen
is overigens een krukas sensor hetzelfde als een nokkenassensor?
Re: krukas sensor vervangen
Nokkenas sensor
[ external image ]
[ external image ]
Krukas sensor zit veel lager denk voorzijde blok.
Zal zeker niet gelijk zijn, maar nogmaals zelf nooit vervangen.
Op jijtube staan genoeg uitleg filmpies.
Lijkt me niet moeilijk.
Succes ermee
[ external image ]
[ external image ]
Krukas sensor zit veel lager denk voorzijde blok.
Zal zeker niet gelijk zijn, maar nogmaals zelf nooit vervangen.
Op jijtube staan genoeg uitleg filmpies.
Lijkt me niet moeilijk.
Succes ermee
-
- 1e Versnelling
- Posts: 81
- Joined: 26 Oct 2008 14:39
- Type Auto: e34, 530i en e39 523i
- Location: lichtenvoorde
Re: krukas sensor vervangen
thanks...ga er zeker zelf mee aan de slag. Nokkenassensor had ik inmiddels gevonden. Maar ik wissel eerst de lmm uit, omdat het schakelen opzich normaal verloopt. Omdat ik het idee heb dat de motor op noodprogramma loopt (geen vermogen, niet hoger dan 2500rpm) verdenk ik eerst de lmm. Mocht het dat niet zijn, dan ga ik met de sensors aan de slag. Deze hebben nl samen met de lmm een fout gegenereerd die ik tegen kwam bij het uitlezen.