Goeiedag,
Ik bezit een E36, 318tds van 1998. Sinds kort begon hij stil te vallen toen ik voor t rood licht m in neutraal zette. Daarna startte hij pas na een aantal seconden lang te blijve startten. Stationair toerental gaat plots van 900 naar 600tr/min continue alsof hij valse lucht trekt ergens. Nu heb ik mazout filter en verstuivers vervangen omdat ik dacht dat t daaraan zou liggen maar toch niet. Mazoutpomp bleek t niet te zijn anders zou hij nooit starten hebben ze me verteld. Weet iemand waaraan het kan liggen mss elektronisch? Hoorde gespetter onder de motorkap onlangs alsof je kortsluiting ofzo hebt alvast bedankt
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Bmw 318tds E36 valt stil
Moderator: Moderator Team
-
koffiezuiperke
- Neutraal
- Type Auto: E36 316i coupé
Re: Bmw 318tds E36 valt stil
Heb je de brandstofleiding zelf al eens nagekeken ? Bij oudere diesels komt het voor dat die "verduurd" is of dat er ergens een gaatje in is. Met de gekende gevolgen
-
RodericE32
- 1e Versnelling
- Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i
Re: Bmw 318tds E36 valt stil
Ik zou eerst eens onderzoeken waar dat geknetter vandaan komt.
Dat zou je brandstofpomp relais kunnen zijn.
Heb je ook je brandstof opvoerpomp in je tank gecontroleerd?
Dat zou je brandstofpomp relais kunnen zijn.
Heb je ook je brandstof opvoerpomp in je tank gecontroleerd?