Hoi,
Ik ben sinds een jaar in het bezit van een BMW 1 F20 automaat, maar vindt het echt een zwabber bak. Ik dacht dat het een kwestie was van wennen. Maar deze is zeer windgevoelig en bijna niet in de hand te houden als er een beetje sporing in het wegdek zit. Het is trouwens een 118i sport.
Ik heb 'm 2e hands gekocht bij de BMW dealer met een hele waslijst aan garanties. Gekocht toen deze net een jaar oud was met weinig km's op de teller.
Is er wat mis met mijn BMW? Of stel ik me aan? Enig advies is zeer welkom.
Alvast bedankt,
André
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
BMW 1 F20 zwabber
Moderator: Moderator Team
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: E87 120d High Executive
Re: BMW 1 F20 zwabber
Hii Andre,
Dat zou zeker niet mogen. Misschien kan je de uitlijning eens na laten checken? Meeste mensen verwachten het niet zo snel, maar de uitlijning maakt een wereld van verschil. Misschien ook handig om te doen, in samenwerking met je BMW dealer, aangezien je nog garantie hebt?
Gr. Jan Sjoerd
Dat zou zeker niet mogen. Misschien kan je de uitlijning eens na laten checken? Meeste mensen verwachten het niet zo snel, maar de uitlijning maakt een wereld van verschil. Misschien ook handig om te doen, in samenwerking met je BMW dealer, aangezien je nog garantie hebt?
Gr. Jan Sjoerd
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 118I ( 2015 )
Hallo André,
Ik heb zelf ook een 118 I ( F 20 ), ik heb hier absoluut geen last van. Er is een hoop niet goed aan de auto, zie ook mijn andere posts, maar de wegligging vind ik goed. Niet zijwindgevoelig en ook niet gevoelig voor spoorvorming. Ik denk net als Jan Sjoerd inderdaad ook de uitlining. Ik heb 17 " wielen, mogelijk heeft dat wat invloed
Wat vind je trouwens van de motor, ik vind hem lekker pittig maar het loopt niet mooi ( trilling )
Gr Arie
Ik heb zelf ook een 118 I ( F 20 ), ik heb hier absoluut geen last van. Er is een hoop niet goed aan de auto, zie ook mijn andere posts, maar de wegligging vind ik goed. Niet zijwindgevoelig en ook niet gevoelig voor spoorvorming. Ik denk net als Jan Sjoerd inderdaad ook de uitlining. Ik heb 17 " wielen, mogelijk heeft dat wat invloed
Wat vind je trouwens van de motor, ik vind hem lekker pittig maar het loopt niet mooi ( trilling )
Gr Arie
-
- 1e Versnelling
Wat ook zou kunnen, is achter af ge:intstalleerde bredere wielen. Bredere wielen kan de auto gevoeliger maken voor zijwind, en voor aquaplanning. Vooral op zn auto met korte wielbasis.
Hmm, goed om te horen dat anderen geen last hebben van "zwabber". Dan moet het op te lossen zijn.
Volgens mij zitten er originele BMW velgen onder. Er is niks achteraf aangepast.
Misschien moet ik inderdaad eens naar de uitlijning laten kijken. Dat klinkt wel aannemelijk.
De motor is inderdaad lekker pittig, zeker in de sportstand. Van trillingen heeft mijne geen last. Alleen reageert hij soms wat traag als ik even snel ergens op wil trekken. De automaat gaat dan onnodig ver terug schakelen naar mijn idee. Of ik moet het gas wat minder ver intrappen
Verder heb ik geen rare dingen gevonden aan deze auto, behalve als je na het uitzetten van de motor te snel de deur open gooit. Dan blijft 'ie soms in z'n vrij staan.
Oh ja, m'n binnenspiegel moet ik elke ochtend opnieuw afstellen. Die zakt op 1 of andere manier altijd vanzelf naar beneden. Vooral met warm weer.
Dank voor jullie reacties. Ik ga maar eens een bezoekje brengen aan de dealer.
Volgens mij zitten er originele BMW velgen onder. Er is niks achteraf aangepast.
Misschien moet ik inderdaad eens naar de uitlijning laten kijken. Dat klinkt wel aannemelijk.
De motor is inderdaad lekker pittig, zeker in de sportstand. Van trillingen heeft mijne geen last. Alleen reageert hij soms wat traag als ik even snel ergens op wil trekken. De automaat gaat dan onnodig ver terug schakelen naar mijn idee. Of ik moet het gas wat minder ver intrappen

Verder heb ik geen rare dingen gevonden aan deze auto, behalve als je na het uitzetten van de motor te snel de deur open gooit. Dan blijft 'ie soms in z'n vrij staan.
Oh ja, m'n binnenspiegel moet ik elke ochtend opnieuw afstellen. Die zakt op 1 of andere manier altijd vanzelf naar beneden. Vooral met warm weer.
Dank voor jullie reacties. Ik ga maar eens een bezoekje brengen aan de dealer.
-
- 1e Versnelling
Laat het maar horen!