Hoi allemaal.
Afgelopen dagen overkwam mij wat ik van anderen al eens had gelezen, zoals in de opening beschreven. Kan nog aan worden toegevoegd dat er soms vermogenverlies optrad en vanmorgen niet starten= startmotor deed niets, wel stroom.
Maar de oorzaak bij mijn auto was redelijk snel gevonden. Het bleek de MASSAKABEL tussen de motor en het chassis te zijn, deze was volledig door. Hoe dit kan, weet ik niet: misschien constant beweging erin, corrosie.
Het idee dat het een massa probleem kon zijn, kwam van mijn monteurvriend, die ik laatst even naar het startgeluid liet luisteren.
Heb vanmorgen de zwarte (over)startkabel even aan de motor en een massapunt gelegd en toen startte de motor vlot. Zo ben ik naar de garage gereden. en dus nu een nieuwe massakabel erop.
Mogelijk de tip: controleer de massakabel zo-wie-zo eens. Groeten, Danny
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
uitval motor, slecht starten en draaien=massakabel
Moderator: Moderator Team
-
DannysedanE36
- 1e Versnelling
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
uitval motor, slecht starten en draaien=massakabel
Last edited by DannysedanE36 on 05 Jun 2014 17:29, edited 1 time in total.
Re: uitval motor, slecht starten en draaien
Ja, dit kan ik beamen, bij mij startte de E30 heel slecht als hij warm was. Door de oude kabel werd de stroomweerstand te groot in het koper.