BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

automaatbak bonkt

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Bijker
Neutraal
Posts: 15
Joined: 23 Jun 2014 19:50

automaatbak bonkt

Post by Bijker »

Beste mensen,

Ik heb sinds vandaag een probleempje met mijn automaatbak in mijn 530d touring van 1998.
Als ik harder dan 80km/h rij en ik moet het gas los laten voelen ik een licht gebonk, vervolgens als ik weer gas wil geven voel ik weer zon zelfde bonk. De bak schakelt verder prima en bij lagere snelheden geen last. Iemand enig idee waar ik naar kan kijken ?

Alvast bedankt !

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: automaatbak bonkt

Post by Redhead »

Zou de Hardyschijven eens bekijken en/of vervangen. Dat zijn de rubber dempingsschijven tussen de as en bak
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
Bijker
Neutraal
Posts: 15
Joined: 23 Jun 2014 19:50

Re: automaatbak bonkt

Post by Bijker »

hallo allemaal,

maandag ging de automaat in het noodprogramma en 2-3km later deed hij niks meer, als je de auto in de D,R,S of M zette en gas gaf maakte hij alleen maar toeren en verder niks. paar dagen later de auto opgehaald en thuis de olie eruit laten lopen, carter schoon gemaakt, filter vervangen en nieuwe olie erin. vervolgens getest en hij deed het weer. vannochtend de auto mee genomen en hij schakelde normaal, geen gebonk of lomp gedoe. toen de snelweg op, toen ik rond de 80km/h kwam vloog de automaat weer in storing en nu blijft hij in de 4e versnelling staan. hij trekt nog wel fatsoenlijk door zodra je opgang bent, dus bij 80 het gas in trappen gaat hij er gewoon zoals normaal vandoor. dus ik kan hiermee uitsluiten dat de koppelomvormer de geest heeft gegeven ? ook zodra je de auto opnieuw start is er weer niks aan de hand en na een paar minuten gaat hij weer in storing. kan dit probleem komen door de oude olie die nog in het systeem zit ? of heeft iemand misschien andere opties.

alvast bedankt !

Topic Author
Bijker
Neutraal
Posts: 15
Joined: 23 Jun 2014 19:50

Re: automaatbak bonkt

Post by Bijker »

Redhead wrote:Zou de Hardyschijven eens bekijken en/of vervangen. Dat zijn de rubber dempingsschijven tussen de as en bak
heb nieuwe rubbers besteld die tussen de as en de bak moeten, dinsdag krijg ik ze binnen. ondertussen ook nog een heel ander probleem helaas....

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: automaatbak bonkt

Post by Redhead »

Bijker wrote:
Redhead wrote:Zou de Hardyschijven eens bekijken en/of vervangen. Dat zijn de rubber dempingsschijven tussen de as en bak
heb nieuwe rubbers besteld die tussen de as en de bak moeten, dinsdag krijg ik ze binnen. ondertussen ook nog een heel ander probleem helaas....
De schijven vervangen kan nooit kwaad, maar is dus hier je probleem niet, als ik je verhaal lees.

Het kan zijn dat de elektronica storingen heeft omdat de elektrisch gestuurde ventielen in de bak niet goed meer schakelen.
Je kan beste de bak laten spoelen. Dan wordt tijdens het flushen ook geschakeld en is het mogelijk dat alles weer los komt.
Anders zal de bak gewoon gedemonteerd en de de ventielen gereinigd moeten worden.

Denk niet dat je stekker defect is, want hij probeert de reset vanzelf namelijk wel.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”