BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

kachel begint te stinken naar verbrande olie

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
louishuis
Neutraal
Type Auto: e39

kachel begint te stinken naar verbrande olie

Post by louishuis »

hallo,
als ik een tijdje gereden hebt met mijn auto en ik sta voor een stoplicht of in de file stil dan begint mijn kachel te stinken naar verbrande olie, weet iemand hoe dit kan of wat er dan aan de hand is.

gr. Louis

Raymond64
1e Versnelling
Type Auto: 525 Touring E39

Re: kachel begint te stinken naar verbrande olie

Post by Raymond64 »

Olie of koelvloeistof, kijk eerstveensveven naar lekkage!

rosoli
Neutraal
Type Auto: E39 535i executive

Post by rosoli »

Hallo Louis,

Is mij ook overkomen, bleek de kleppendeksel pakking te zijn.
Nieuwe pakking erin gezet en probleem was verholpen.
Groet,
Robbert

Raymond64
1e Versnelling
Type Auto: 525 Touring E39

Post by Raymond64 »

Dus even zoeken naar lek sporen, uc6.

lekkerebert
1e Versnelling
Type Auto: E39 530i Touring 2002

Post by lekkerebert »

Idem als bovenstaand. Behalve de kleppendekselpakking, kan ook de vuldop wel eens wat lekken.
Dat is bij de mijne het geval. Stinkt soms, en daarom maak ik me soms zorgen, aan de andere kant, heb ik net 5000 km achter de rug, door Scandinavie, zonder dat ie maar een druppel verbruikt heeft. Ik heb die hele reis, de kap niet open gehad.
Achteraf bezien, in Scandinavie zijn er geen files. Hier sta je om de 500 meter stil, voor een stoplicht of matrix-bord.
Dat helpt natuurlijk ook aan de symptomen.

Mijn advies : olieverbruik in de gaten houden. Een liter op 5000 km noem ik geen verbruik. Een E39 is een oude auto.
Ongeacht de km-stand. 1 op 5000 en ook 1 op 2500 zou ik accepteren, zeker gezien wat de motor ervoor terug geeft.

Veel plezier met je BMW.

e39ben
1e Versnelling
Type Auto: 528i Touring

Post by e39ben »

In het boekje wordt geadviseerd om bij elke 1000 km het olienivo te controleren, dus na 5000 km niet bijvullen is een mooie prestatie voor de e39.

lekkerebert
1e Versnelling
Type Auto: E39 530i Touring 2002

Post by lekkerebert »

Vind je? De M54 is toch normaal gesproken niet echt een olie-boot? Enig verbruik alla, maar zuipen doen ze toch niet echt.
De mijne althans niet. En sowieso, om de 1000 km, vind ik zwaar overdreven. Om de 5000 vind ik al vrij vaak. Nou ben ik wel Volvo gewend, deze is mn eerste BMW. Als er geen druppels onder de auto liggen, in de garage, peil ik misschien om de 2 maanden. Als er te weinig olie in het carter zit, zal er toch wel een "ping" klinken als ik m start? Doet ie bij te weinig ruitensproeiervloeistof ook....

Ik heb ook nog een Renault 19 cabrio van 22 jaar oud, en een Toyota Corolla van 30 jaar oud. Die peil ik wel om de 2 weken, maar dat is puur preventief. Beide autos verbruiken weinig, maar ze zijn allebei technisch zo goed en tevens zo goedkoop dat t doodzonde zou zijn als ze zouden drooglopen.
Die Corolla lekt wel tamelijk, de oliepomp wordt door de distributieriem aangedreven, en die pakking is een beetje lek. Autootje verbruikt ongeveer een liter olie op 2000 km. Stelt geen reet voor, zelfs de parkeerplaats waar ie meestal staat, is slechts 1 klinker met een olievlekje te zien.
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”