BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Alweer een bobine kapot
Moderator: Moderator Team
Alweer een bobine kapot
Dit is de zoveelste bobine die kapot is.
Hoe kan dit?
Hoe kan dit?
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 525 Touring E39
Re: Alweer een bobine kapot
Vaak als er 1 gaat gaan ze allemaal, beter alles tegelijk vervangen.
Tevens even je dynamo laten doormeten, het kan zijn dat de regelaar die de piekspanning opvangt niet meer goed is.
Branden er ook andere dingen snel door?
Tevens even je dynamo laten doormeten, het kan zijn dat de regelaar die de piekspanning opvangt niet meer goed is.
Branden er ook andere dingen snel door?
Nee niet alles brand door gelukkig (althans dat ik weet)
Meestal is bobine 6 snel kapot...
Hoe kan ik de dynamo laten doormeten?
Meestal is bobine 6 snel kapot...
Hoe kan ik de dynamo laten doormeten?
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: 525 Touring E39
Bij een garage
probleem is eigenlijk:
Als ik de auto start dan blijft hij op hoge toeren 1000RPM en opeens zakt hij weer naar de 500 en dan lijkt het alsof hij uitvalt. (dit blijft continue schommelen)
Als ik daarna een stukje wil rijden dan schokt hij al bij 1500RPM en dan komt het motorlampje weer.
Lees ik het uit dan geeft hij misfire cilinder 6 (dus bobine vervangen) Paar keer nu vervangen en na het vervangen kwam weer de melding.
De motor schudt te veel.. Waar moet ik aan gaan denken?
Als ik de auto start dan blijft hij op hoge toeren 1000RPM en opeens zakt hij weer naar de 500 en dan lijkt het alsof hij uitvalt. (dit blijft continue schommelen)
Als ik daarna een stukje wil rijden dan schokt hij al bij 1500RPM en dan komt het motorlampje weer.
Lees ik het uit dan geeft hij misfire cilinder 6 (dus bobine vervangen) Paar keer nu vervangen en na het vervangen kwam weer de melding.
De motor schudt te veel.. Waar moet ik aan gaan denken?
-
- 2e Versnelling
- Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Over wat voor auto praten we? En waarmee heb je hem uitgelezen?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
het gaat om een E61 525Xi uit n0v-2005
Zelf uitgelezen met ELM5 obdwizz http://www.obd-partner.nl/elm-scan-5-co ... l-software
Zelf uitgelezen met ELM5 obdwizz http://www.obd-partner.nl/elm-scan-5-co ... l-software
-
- 2e Versnelling
Oke en dit is de enige storing die er uit komt?
Heb zelf BMW DIS met GT1
Heb zelf BMW DIS met GT1
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
https://www.youtube.com/watch?v=WxpfKU1S51k
Dit is wat er gebeurd.. en als je daarna gaat rijden dan krijg je de P306 foutmelding...
en als je gas geeft stationair dan pakt hij het laat....
Dit is wat er gebeurd.. en als je daarna gaat rijden dan krijg je de P306 foutmelding...
en als je gas geeft stationair dan pakt hij het laat....
-
- 2e Versnelling
Is het elke keer de zelfde bobine die stuk gaat?
ik vermoed dat de bobine niet kapot is... hij is nu vervangen mAAR heb zelfde problemen. (film is na de nieuwe bobine )
-
- 2e Versnelling
Zijn al je afwaterings gaten nog open?
bijvoorbeeld bij je computer e.d.
bijvoorbeeld bij je computer e.d.
hoe bedoel je met afwatering? Sorry ben nieuw...
-
- 2e Versnelling
Her en der in de wagen zitten gaten om water af te voeren.
Ik heb een storing bij een e36 gehad waarbij de dme sporen van water had. en daardoor de storing veroorzaakte.
Met uitlezen kwam er toen uit dat de gasklep sensor niet goed meer zou zijn. Heb je de piekspanning van je dynamo al laten controleren?
Ik heb een storing bij een e36 gehad waarbij de dme sporen van water had. en daardoor de storing veroorzaakte.
Met uitlezen kwam er toen uit dat de gasklep sensor niet goed meer zou zijn. Heb je de piekspanning van je dynamo al laten controleren?
volgens de uitleescomputer zijn mijn waarden
minimaal: 14.4
Mean: 15,3
Max 15.5
minimaal: 14.4
Mean: 15,3
Max 15.5