BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
distributieriem/ketting
Moderator: Moderator Team
-
marcel-bea
- Neutraal
- Type Auto: compact
distributieriem/ketting
Ik rijd een compact uit 95 een 1.6 i benzine. nou mijn vraag heb ik een riem of een ketting? En als ik een riem heb en bij hoeveel kilometers moet deze vervangen worden?
Re: distributieriem/ketting
Als het goed ie een ketting, hoelang die meegaat weet ik niet.
-
DannysedanE36
- 1e Versnelling
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Hi Marcel, in principe gaat een ketting een autoleven lang mee. Rijd je vaak hogere toeren, zal de ketting logisch meer slijten.
Allereerst zal hij zodanig rekken, dat de kettingspanner z'n spanmogelijk verliest(rammelende geluiden). Hopelijk uit zich dat niet in een gebroken ketting, want die reparatie zal peperduur zijn. Ik heb 2 auto's, een '82-er E28 2.8 met 675k en een '92-er E34 2.5 met 510k op de klokken. Ik draai nooit hoge toeren bij 't optrekken en doe dat ook rustig. Kom in principe nooit boven de 130-140km.(mag eigenlijk ook nergens, maar dat is iet wat me niet echt stoort. Hoewel die snelheidsboetes vervelend zijn!!!)Hoop dat je hier wat aan hebt. Groeten, Danny
Allereerst zal hij zodanig rekken, dat de kettingspanner z'n spanmogelijk verliest(rammelende geluiden). Hopelijk uit zich dat niet in een gebroken ketting, want die reparatie zal peperduur zijn. Ik heb 2 auto's, een '82-er E28 2.8 met 675k en een '92-er E34 2.5 met 510k op de klokken. Ik draai nooit hoge toeren bij 't optrekken en doe dat ook rustig. Kom in principe nooit boven de 130-140km.(mag eigenlijk ook nergens, maar dat is iet wat me niet echt stoort. Hoewel die snelheidsboetes vervelend zijn!!!)Hoop dat je hier wat aan hebt. Groeten, Danny
Hoi,
Het klopt dat jou auto een ketting heeft en geen riem. Een ketting hoef je niet te vervangen tenzij deze rare bij geluiden levert. Dit kan voorkomen als de spanningsdemper zijn werk niet meer goed doet. Als de spanningsdemper zijn werk niet meer goed doet kan je een ratelend geluid horen bij het optrekken.
Deze demper is helaas niet los te verkrijgen. Enkel de ketting is los te verkrijgen of compleet als set. Dit is leverbaar van het merk FEBI, hieronder heb ik twee links voor je waar je ze eventueel kunt bestellen:
http://www.slimparts.nl/distributieset/ ... EwIFyKsXSk
http://www.slimparts.nl/tandriem-kettin ... EwJRCKsXSk
Het klopt dat jou auto een ketting heeft en geen riem. Een ketting hoef je niet te vervangen tenzij deze rare bij geluiden levert. Dit kan voorkomen als de spanningsdemper zijn werk niet meer goed doet. Als de spanningsdemper zijn werk niet meer goed doet kan je een ratelend geluid horen bij het optrekken.
Deze demper is helaas niet los te verkrijgen. Enkel de ketting is los te verkrijgen of compleet als set. Dit is leverbaar van het merk FEBI, hieronder heb ik twee links voor je waar je ze eventueel kunt bestellen:
http://www.slimparts.nl/distributieset/ ... EwIFyKsXSk
http://www.slimparts.nl/tandriem-kettin ... EwJRCKsXSk
-
marcel-bea
- Neutraal
- Type Auto: compact
da's mooi. Ik dacht dat het een riem was. Anders had ik hem eruit gegooid. En een andere auto voor terug genomen. Ik zag het al gebeuren om de halve motor te slopen voor een nieuwe riem. Nou moet ik dan even de uitlaat vernieuwen want die lekt een beetje. Dan is ie weer goed. Hij lekt net tussen de 2 potten in. Zal zo is even kijken wat het is. Bedankt voor de reacties
-
DannysedanE36
- 1e Versnelling
- Type Auto: E28 E34Touring, E36
Bij de 'slimparts' vervangingsketting zitten geen tandwielen heb ik zo het idee. Ga je de ketting vervangen, lijkt het mij zinnig de tandwielen ook te vernieuwen. Kost wel meer, uiteraard. Maar de hele distributie moet er toch al voor weg voor alleen de ketting al. Geen idee wat de tandwieln kosten, vast wel te googlen=slimparts vragen. Groeten, Danny