BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

De blaadjes vallen...

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
e39ben
1e Versnelling
Type Auto: 528i Touring

De blaadjes vallen...

Post by e39ben »

Een kleine waarschuwing voor e39-bezitters:

Vorig jaar november/december merkte ik dat de mat en bekleding aan bestuurderszijde drijfnat was...Het bleek dat de waterafvoer (een gaatje in de luchtfilterbak) verstopt werd door (herfst)bladertroep. Het regenwater sijpelt dan vrolijk de auto in.

U bent gewaarschuwd :)

540i
Neutraal
Type Auto: BMW 540i E39

Re: De blaadjes vallen...

Post by 540i »

Waar kan ik de waterafvoer vinden? Voorkomen is beter dan genezen :")

hj2
1e Versnelling
Type Auto: E39 530i Touring 2003

Post by hj2 »

Erger nog... je rembekrachtiger zuigt zich dan vol met het water wat in de bak staat. Daar wordt het remmen niet beter van en het is bijzonder slecht voor de levensduur van het ding.

Het gaat dus om de bak met je interieurfilter onder de hoek van je ruit aan de bestuurderszijde (als je de kap open doet)
Deze bak kun je eenvoudig losclippen en onderin onder de servo zit een afwateringsgaatje. Ik heb 'm op gevoel doorgespoten met de tuinslang en controleer 'm nu regelmatig.

540i
Neutraal
Type Auto: BMW 540i E39

Post by 540i »

hj2 wrote:Het gaat dus om de bak met je interieurfilter onder de hoek van je ruit aan de bestuurderszijde (als je de kap open doet) Deze bak kun je eenvoudig losclippen en onderin onder de servo zit een afwateringsgaatje.
Dankje! Neem ik zeker mee :D

Topic Author
e39ben
1e Versnelling
Type Auto: 528i Touring

Post by e39ben »

Aan de passagierszijde zit een zelfde filterbak, Die dus ook schoonhouden van bladertroep!
Post Reply

Return to “1996 - 2003 (E39)”