Ik heb sinds kort een 530d touring E39 aangeschaft. Met wat kleine dingetjes. Verder een aardige auto. Het is een import uit Duitsland met aardig wat opties.
Merk wel dat om alle opties te ontdekken je aardig aan het zoeken bent, maar krijg de indruk dat ik het aardig door begin te krijgen waar alles zit en hoe het werkt. (Lang leven Youtube

Echter er zijn nog wel een paar dingen waar ik hulp bij nodig heb vrees ik;
Toen ik de auto kocht werd er geadverteerd met een premium audio installatie. Echter toen ik de auto ging kopen kon ik de DSP al niet vinden in het menu, dus dat beloofde al niet veel goeds. Tevens zag ik onder de motorkap wel een stikker van Webasto, maar kon geen standverwarming vinden. (de prijs was netjes dus heb de auto toch aangeschaft).
Volgens het chassisnummer zou er in iedergeval een premium audio installatie in moeten zitten, over de standverwarming kan ik niets terug vinden.
Misschien dat de DSP unit het begeven heeft en dat deze is vervangen voor een onderstaand model
[ external image ]
(PS foto is geleend van het internet)
Ik vind het geluid op dit moment erg onder de maat en vraag mij af of ik door alleen bovenstaande versterker te vervangen door een DSP het geluid op een acceptabel niveau krijg.
Tevens valt mij op dat er alleen in de voordeuren speakers zitten en achter in het dak. Verder alleen tweetertjes (voor in dashbord en in alle deuren). Achter rechts boven de accu zit iets wat denk ik door moet gaan voor een subwoofer. Ik verwacht dat ik deze als eerste moet vervangen voor een wat steviger exemplaar met zijn eigen versterker.
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jorrit