BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

523i E39 1996 autoradio+telefoon: instellingen opslaan

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
rippance

523i E39 1996 autoradio+telefoon: instellingen opslaan

Post by rippance »

Beste iedereen,

Elke keer als ik onze 523i start, gaat de radio keurig aan.... op een immens hoog volume. De balans staat dan tevens ingesteld op 100% links, dus dat veranderd ik elke keer weer. Het zou daarom makkelijk zijn als ik dit kon opslaan, zodat de instellingen goed zijn elke volgende keer dat ik start :D
Heeft iemand een idee hoe ik dit doe?

Ook iets m.b.t. autotelefoon: Elke keer weer moet in de PIN-code invoeren. Kan ik dit ook uitschakelen?

Voor alle duidelijkheid gaat het hier om de standaard BMW radio en standaard BMW telefoon uit de 523i E39 1996.

Alvast bedankt!

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Je zou de telefoon constant stroom kunnen geven, als je nu het contact uitzet zal je telefoon waarschijnlijk ook uitschakelen en iedere keer dat je hem inschakelt vraagt hij de pincode. Dus een constante stroomvoorziening zou dat probleem moeten verhelpen.

desmett
1e Versnelling

Post by desmett »

Wsl zijn zowel de radio als de telefoon idd op de geschakelde plus aangesloten en zal aansluiten op de gewone plus de oplossing zijn.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

Topic Author
rippance

Post by rippance »

Klinkt misschien simpel voor jullie:D, maar hoe kan ik dit doen zonder het spul kapot te maken? Ik denk dat ik dan alleen de radio op de goede plus doe. Maar deze zou toch (normaal) alles gewoon moeten kunnen opslaan?

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

rippance wrote:Klinkt misschien simpel voor jullie:D, maar hoe kan ik dit doen zonder het spul kapot te maken? Ik denk dat ik dan alleen de radio op de goede plus doe. Maar deze zou toch (normaal) alles gewoon moeten kunnen opslaan?
Dat zou de radio inderdaad kunnen, maar er zit een batterij in voor het geheugen vast te houden(meestal) en als de radio al wat ouder is dan kan het zijn dat die niet meer functioneert waardoor hij zichzelf weer reset. Alleen raar dat hij zich reset met de balans vol naar links, heb ik zelf nog niet meegemaakt.

Topic Author
rippance

Post by rippance »

Op 1 of andere manier onthoud de radio balans / fader wel als je ze 1 streepje van t midden instelt. Dit schijnt een bekend defect te zijn, er schijnen meerdere mensen met een 523 / 528 met BMW Bussiness RDS radio er last van hebben.

Dus het is, afgezien van de telefoon, opgelost!
Locked

Return to “Archief”