BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
[E36] Zijraam rubbers vervangen
Moderator: Moderator Team
-
Robvha
[E36] Zijraam rubbers vervangen
Hallo iedereen,
Mijn rubbers in mijn zijramen van men coupé zijn niet meer in al te beste staat. Ik bedoel de rubbers die in de kleine ramen zitten. Is het veel werk om deze zelf te vervangen? Waar moet ik opletten? Kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen?
Alvast bedankt!
Mijn rubbers in mijn zijramen van men coupé zijn niet meer in al te beste staat. Ik bedoel de rubbers die in de kleine ramen zitten. Is het veel werk om deze zelf te vervangen? Waar moet ik opletten? Kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen?
Alvast bedankt!
-
Robvha
Hey vakantiegangers!
Ik heb zojuist een paar foto's gemaakt. Het is echt behoorlijk hard nodig volgens mij. Moet ik de kleine zijramen in zijn geheel losmaken?
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Misschien dat de foto's wat meer verduidelijken. Het is vooral in de hoeken. Mijn hoek rubbers in mijn achter raam zijn ook niet goed meer. Maar deze kan ik simpelweg met een schroevendraaier voorzichtig verwijderen en nieuwe plaatsen. Alleen de achterste zijramen links en rechts zijn er slechter aan toe. Ook de onderste plastic strip zit een scheur in... Hoop dat jullie hier wat meer mee kunnen....
Ik heb zojuist een paar foto's gemaakt. Het is echt behoorlijk hard nodig volgens mij. Moet ik de kleine zijramen in zijn geheel losmaken?
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
Misschien dat de foto's wat meer verduidelijken. Het is vooral in de hoeken. Mijn hoek rubbers in mijn achter raam zijn ook niet goed meer. Maar deze kan ik simpelweg met een schroevendraaier voorzichtig verwijderen en nieuwe plaatsen. Alleen de achterste zijramen links en rechts zijn er slechter aan toe. Ook de onderste plastic strip zit een scheur in... Hoop dat jullie hier wat meer mee kunnen....
-
rippance
rubbers moet je bij carglas halen
de rest is heel goed zelf te doen,
zolang je je raampje heel houdt hoef je die niet te vervangen
tevens moet je daar zo'n beetje alles los maken eer je erbij kan komen, incl je deurpanelen en dergelijke
je bent r toch gauw n uurtje aan bezig
de rest is heel goed zelf te doen,
zolang je je raampje heel houdt hoef je die niet te vervangen
tevens moet je daar zo'n beetje alles los maken eer je erbij kan komen, incl je deurpanelen en dergelijke
je bent r toch gauw n uurtje aan bezig
===========================
Ya Know.....
It Is What It Is
Ya Know.....
It Is What It Is
-
Robvha
Hey iedereen,
even een paar opmerkingen. Ik heb een BMW coupé. Het zijn de achterste kleine zijramen. Volgens mij zijn deze ramen zelf goed te demonteren. Maar hoe je de rubber er fatsoenlijk in en uit krijgt weet ik nog niet. Maar waarom zou het paneel in de auto onder het raam los moeten als ik vragen mag?
even een paar opmerkingen. Ik heb een BMW coupé. Het zijn de achterste kleine zijramen. Volgens mij zijn deze ramen zelf goed te demonteren. Maar hoe je de rubber er fatsoenlijk in en uit krijgt weet ik nog niet. Maar waarom zou het paneel in de auto onder het raam los moeten als ik vragen mag?
-
Robvha