BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aankoop advies 530d en 535d

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Yondaime
Neutraal
Posts: 3
Joined: 20 Jun 2010 19:37
Type Auto: 745i

Aankoop advies 530d en 535d

Post by Yondaime »

Goede avond Beemers!

Begin helemaal vanaf begin, ik ben van plan om 535d te kopen.
bouwjaar vanaf 2006 met km stand gemiddelde van 250.000 km.

Vandaag een flinke discussie gehad met mijn oom omwille bmw's,
hij zegt dat bmw's vaak aan de motoren iets stuk gaat en de onderhoud relatief duur is.
Ik weet zelf dat bmw onderdelen niet goedkoop waren maar, vroeg me af hoe betrouwbaar die auto's zijn boven 200.000 km...
Mijn oom zei toen, je kunt beter een audi kopen, zij doen het beter dan bmw, misschien wel, maar het comfort zal niet beter zijn dan bmw en het interieur is super saai, maar uiteraard wil ik ook onnodige onderhoudskosten vermijden.

kunnen jullie mij bekende problemen vertellen van die diesel wagens met 3.0l motoren?
Zijn de kosten misschien teveel voor me?

Ik heb 2200 euro netto loon, dus zo erg zal de brandstofverbruik niet zijn maar ik wil ook geen kosten maken.

Jullie ervaringen of kennis?

OZM
Neutraal
Posts: 4
Joined: 08 Mar 2011 19:15
Type Auto: 525d E39 touring

Re: Aankoop advies 530d en 535d

Post by OZM »

Ik heb zelf 4,5 jaar 530d E39 gereden en nauwelijks onkosten aan onderdelen gehad. In 4,5 jaar tijd en 86000 km verder (nu 437000) alleen een brandstof opvoerpomp, accu en achter remmen.
Motorisch geen problemen gehad.
Als kosten een issue zijn neem dan liever een 530d die is in alle opzichten goedkoper dan de 535d (banden, verbruik, verzekering etc.)

RM525
Neutraal
Posts: 28
Joined: 01 Mar 2015 12:18
Type Auto: BMW 525 D

Re: Aankoop advies 530d en 535d

Post by RM525 »

Hoi,

Om te beginnen met de vraag welke beter is een Audi of een BMW kan ik uit eigen ervaring zeggen dat je moet gaan voor de BMW.
bijna geheel Nederland heeft iets met de VAG groep, waarom snap ik niet want ook Audi's zijn niet perfect.
Geen enkele auto is dat overigens, elke auto heeft onderhoud en zorg nodig.
ook een BMW!!!

Zelf rij ik in een E61 525d uit 2006.
heb deze gekocht met ruim 214.000 km op de teller en staat nu op bijna 260.000km en rijdt nog net als ik hm net had.
Uiteraard wel het nodige onderhoud gehad maar dat is logisch toch??

of je moet gaan voor een 530 of een 535 ligt aan wat je wilt.
Beide motoren zijn hetzelfde maar de 535 heeft meer vermogen.
Deze motoren zijn redelijk betrouwbaar, (uiteraard gaat er wel eens iets stuk)
Persoonlijk zou ik gaan voor de 535d, puur om het vermogen en omdat het een '' dikke '' auto is.

succes met de keus.


rm525
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”