BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Automaatbak schokt ..

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Denisbmw
Neutraal
Posts: 1
Joined: 10 Jan 2019 10:54
Type Auto: bmw 520i

Automaatbak schokt ..

Post by Denisbmw »

Beste mensen,

Ik heb een bmw 520i automaat in bezit. Auto staat op 98.215km orgineel nap. Nu heb ik gemerkt dat de automaat bak schokt tijdens het stilstaan dus bijvoorbeeld bij het stoppen voor een stoplicht. Als ik de automaat in zijn triptronic zet en schakel van zijn 1 naar zijn 2 en van zijn 2 naar zijn 1 voel je de bonk ook maar de rest van de versnellingen doet hij dat niet. Als de motor koud is doet de automaat bak dat NIET dus enkel wanneer de bak warm is.

Als de garage de waardes wist van de automaat bak gaat de bonk weg. Na een tijdje komt de bonk weer terug.
De bak filter is vervangen en die olie is ververst. Software update is ook al gedaan met het programma ISTA+

Het kleine rubber onder de mechatronic is niet vervangen.

Nu zijn er al echt hoge kosten gemaakt en we hebben best wel veel dingen geprobeerd. Wat overblijft is eigenlijk de mechatronic of de koppelomvormer.

Is er iemand die dit probleem ook heeft meegemaakt, en weet misschien wat het is ?
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”