BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Advies aanschaf 4 cilinder of 6 cilinder

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
loranarends
Neutraal
Posts: 2
Joined: 16 Jul 2020 10:13

Advies aanschaf 4 cilinder of 6 cilinder

Post by loranarends »

Beste leden,

Binnenkort ga ik een bmw 3-serie of 4-serie uit 2015-2017 aanschaffen. Ik twijfel nog tussen een benzine en een diesel variant als mede of ik voor een 4-cilinder of 6-cilinder wil gaan. Specifiek zal het om een 420, 425, 430 (of heel misschien) 435 gaan.

Naar verwachting ga ik de bmw ongeveer vier jaar rijden (of nog langer als de bmw heel goed bevalt). Ik rij ongeveer 15.000 tot 20.000 km per jaar, dit kan nog iets meer of minder zijn i.v.m. de coronasituatie.

Logischerwijs is een 6-cilinder veel leuker om te rijden dan een 4-cilinder, maar de maandelijkse kosten, zoals benzine, verzekering en in sommige gevallen wegenbelasting zijn hoger.

Wel ben ik benieuwd of mijn aanname klopt dat een 6-cilinder gemiddeld genomen langer mee gaat en daardoor de onderhoudskosten lager zijn dan bij een 4-cilinder. Aangezien de 6-cilinder (bij normaal gebruik) minder hard zal moeten werken dan een 4-cilinder.

Is er daarnaast nog een (aanzienlijk) verschil tussen de benzine en de diesel variant?

Alle informatie is welkom! Dank daarvoor.

derzai
Neutraal
Posts: 1
Joined: 24 Jul 2020 16:02
Type Auto: BMW 535iX 2013

Re: Advies aanschaf 4 cilinder of 6 cilinder

Post by derzai »

Ik heb 6-cilinder 5 series.. waneer ik heb een keuze gemaakt, ik dacht meestal over betrouwbaarheid.

Als u tot 50dkm koopt, dan 430 (of 428) zou OK moeten zijn.
Ik heb na 90dkm gekocht.

Benzine, ik heb 11,6 gemiddelde gebruik. (voor covid ik had 12.1)

Hope dat helpt.
Post Reply

Return to “Algemeen”