BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Banden/velgen

Forum voor alle E9X serie vanaf vanaf 2006 tot 2012.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Djmarbin
Neutraal
Posts: 1
Joined: 26 Feb 2021 08:44
Type Auto: E91

Banden/velgen

Post by Djmarbin »

Hallo,

Ik ben nieuw hier en nieuw met BMW. Zal me even voorstellen. Ik ben Martijn woonachtig in Arnhem Ben nu since 2 weken in het bezit van een E91 daar zit een 16” wintersere op. Nu was ik aan het kijken voor een gebruikte Somerset liefst 18” Maar ik loop tegen tegen de maatvoering aan. Na een lijst van BMW bekeken te hebben zou ik een breedset moeten hebben. Wie kan mij vertellen welke maten er buiten de lijst van BMW past

[ external image ]

Jandebmw
Neutraal
Posts: 1
Joined: 02 Mar 2021 10:38
Type Auto: BMW
Age: 67
Contact:

Re: Banden/velgen

Post by Jandebmw »

Goedemorgen allemaal,

Ik weet niet zo goed hoe ik een nieuw bericht kan aanmaken. Dus ik hoop dat ik hier goed zit.

Normaal gesproken ga ik elk jaar met mijn gezin op vakantie, echter door alle coronaperikelen gaat het dit jaar, net zoals vorig jaar niet gebeuren. Hierdoor hebben mijn winterbanden bijna de hele winter bij de garage gelegen. Pas toen het voor een weekje ''winter'' was heb ik ze eronder laten zetten. Kosten € 42,35. Nu is de winter voorbij en kunnen de zomerbanden er weer onder. Kosten (waarschijnlijk ook weer) € 42,35.... Oftewel binnen één maand bijna € 85 aan een bandenwissel. Dit gaat mij een beetje te ver, maar ik heb onvoldoende ruimte om ze bij mij thuis op te slaan.

Nu hoor ik steeds vaker over all-season banden. Met deze banden mag ik in de winter naar Duitsland en dan hoef ik dus niet steeds mijn banden te wisselen. Mijn vraag is dan ook of er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort banden? Is het net zo veilig? Maakt het meer lawaai? zijn er nadelen?

Stel de all-season banden zijn een goede optie, dan heb ik nog 4 velgen in de aanbieding......
Een AED kopen voor in de auto? Samen maken wij Nederland hartveiliger. Heeft u al een AED in de auto? Zorg er dan ook voor dat u dit kenbaar maakt middels een sticker. Of heeft u een vraag over een AED ? U kunt altijd bij AEDmaster terecht. Ook tijdens COVID-19 tijd. Een AED, daar red je levens mee!
Post Reply

Return to “2006 - 2012 (E90, E91, E92, E93)”