BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

P0430 foutcode

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Dannye60
Neutraal
Posts: 1
Joined: 24 Apr 2023 22:25
Type Auto: Bmw e60 530i

P0430 foutcode

Post by Dannye60 »

Goedendag dames,heren,

Mijn naam is Danny 28 jaartjes jong en rij nu een Bmw e60 uit 2004 met de m54b30 onder de kap.

Ik rij er met alle plezier in en is er al veel aan gedaan om hem te rijden zoals hij rijdt echter is er toch iets waar ik mij niet bij neer kan leggen namelijk het volgende:

Ik krijg heel soms 1x in de 3/4 maanden een p0430 melding (check engine light gaat aan)

De melding houd in dat de katalysator onvoldoende werkt op bank 2 van de motor.

De oplossing zou zijn om de katalysator te vervangen maar waar ik mee zit is hoe kan het zijn dat dit zo sporadisch voorkomt aangezien mijn rationele brein zou zeggen katalysator kapot ~> altijd hogere emissie.

Wie zou mij hier iets meer over kunnen vertellen.

Van de twee momenten dat dit gebeurd de afgelopen tijd heb ik freezeframe beelden en die lopen zeer uiteen.


[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”