BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Z1 motor probleem / 325i E30 blok

Forum voor alle E30 series van 1983 tot 1991.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Patrickbmwz1
Neutraal
Posts: 1
Joined: 06 Jun 2023 19:27
Type Auto: BMW Z1

Z1 motor probleem / 325i E30 blok

Post by Patrickbmwz1 »

Hallo allemaal , heb me zojuist aangemeld op dit forum omdat ik hoop dat iemand mij kan helpen met een probleem:
Mijn Z1 die motorisch overeenkomt met de 325i E30 heeft een vreemde motorstoring welke optreed na een lange rit / niet altijd dat is het vreemde.
Als ik een lange rit doe zeg minimaal 1,5 tot 2 uur dan start ie niet meer… geen relais dat klikt , geen startmotor die draait maar wel een volledige accuspanning die ook niet inzakt als ik de sleutel omdraai .
Laat ik de motor vervolgens afkoelen , ook weer minimaal 1,5 tot 2 uur dan is er weer niks aan de hand en dan start ie normaal.. het is heel vreemd want het doet zich niet altijd voor, ik heb dit probleem inmiddels al een jaar of 5 en het probleem is er niet als ik bijv maar een half uurtje tot een uurtje rij, iemand een idee wat het is ?

Tinus-E36
Neutraal
Posts: 10
Joined: 23 Jan 2023 16:48
Type Auto: 325i e36

Re: Z1 motor probleem / 325i E30 blok

Post by Tinus-E36 »

Misschien een defect/versleten contactslot, slechte bedrading, of slechte zekering. Als je niks hoort klikken moet je vanaf het relais naar het contactslot de storing zoeken.

Groetjes,

Martijn
Post Reply

Return to “1983 - 1991 (E30)”