BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Originele kleur of niet?

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

eric-328
2e Versnelling
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT

Post by eric-328 »

Even wat onduidelijkheid wegnemen. De motor op de foto is een m52 323i of 328i; Kijk maar naar de inlaat. M-power deksel kun je overal kopen. De amerikaanse M3 heeft een m50 inlaat, de europese hebben individuele kleppen. De afdichting is geen kleppendeksel, maar de dichting van de VANOS. Tot 1996 was de afdichting van metaal, na 1996 van kunstof. De zwarte deksel is dus standaard na 1996....
Fun is not a straight line

desmett
1e Versnelling

Post by desmett »

Dinan is me idd wel bekend, maar hetgeen ik wilde aanhalen was het feit dat deze motor niet de 540i van de site eigenaar is, aangezien de E39 540i een V8 heeft ipv een 6 in lijn.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Ik weet niet of de verf het houdt, maar ik zou het zelf er niet op gokken.

Ik heb eens mijn einddemper roestvrij gemaakt en met hittebestendige verf behandeld, de volgende keuring was het weer een bonk roest. :roll:

Topic Author
Warlord
1e Versnelling

Post by Warlord »

De einddemper word dan ook wel een stukje warmer als een kleppendeksel :p.

Maar het valt me gewoon op dat er heel veel honda kleppendeksels zijn gespoten en deze in alle kleuren van de regenboog te vinden zijn terwijl hittebestendige/motor enamel verf er maar in een paar kleuren is bij bekende spuitbus fabrikanten zoals motip/dupli-color. Daarom dacht ik van dat het wel kon.

Mikey
3e Versnelling

Post by Mikey »

sja je kan altijd uitproberen maarja je hebt van die gestoorden die het 1x in de zoveel tijd weer opnieuw spuiten omdat ze het perse in die ene kleur willen hebben.

( zo ken k er ook 2 )

echter goede voorbehandeling en goed afwerken zal wel helpen het eindresultaat te behouden.

aan jouw de keus natuurlijk :wink:

maar in wat voor een kleur had je nu dan in gedachten aangezien zwart wel hittebestendig te krijgen is en de originele kleur ook :wink:
===========================

Ya Know.....
It Is What It Is

===========================

Topic Author
Warlord
1e Versnelling

Post by Warlord »

ik werd helemaal gek van wat ik em nou voor kleur moest geven dus spuit ik hem in dezelfde kleur als m'n auto ( mauritius blauw ), verf heb ik speciaal laten mengen en die man die het heeft gemengd die zij dat dit wel zou blijven zitten. Dus even kijken of de kleur me bevalt :p en zoniet dan spuit ik hem toch weer een andere kleur :d. Zal even een foto plaatsen van wat ik tot nu toe heb gedaan:

status toen ie van de auto kwam:

[ external image ]

Zoals ie nu is:

[ external image ]

Morgen weer verder werken want het neemt vooral zoveel tijd omdat je overal moeilijk bij kan.
Post Reply

Return to “Algemeen”