BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Draadloos Opladen telefoon

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
roob11
Neutraal
Type Auto: BMW 330e LCI

Draadloos Opladen telefoon

Post by roob11 »

Wellicht ligt het niet aan het type en hebben andere modellen er ook last van maar mijn telefoon (iPhone 15 Pro) wordt erg heet tijdens het opladen. Zo heet zelfs dat de telefoon er mee stopt. Is er een fix voor, komt er een fix? Iemand een idee?

Beamergek
Neutraal
Type Auto: BMW 330e

Re: Draadloos Opladen telefoon

Post by Beamergek »

Hoi,

Bij mij wordt mijn Iphone13 ook extreem heet. Ik vind sowieso dat de laadtijd erg lang is ten op zichte van het laden met een kabel, dus ik gebruik het draadloos laden bijna nooit in de auto. Vaak verschuift mijn telefoon ook een beetje en dan laadt het sowieso niet op

elgreco731
Neutraal
Type Auto: BMW E60 530i

Post by elgreco731 »

Dit probleem was/is bekend maar ik wil wel het volgende aanvullen.

Kijk uit met het draadloos opladen van de iphone in de bmw!!! Dit kan je nfc chip beschadigen waardoor, bijvoorbeeld contactloos betalen, niet meer werkt.

Overigens is dit geen bmw euvel maar eentje van apple. De android telefoons doen het veel beter als het op draadloos opladen neerkomt.

Topic Author
roob11
Neutraal
Type Auto: BMW 330e LCI

Post by roob11 »

elgreco731 wrote: 02 Jul 2024 12:43 Dit probleem was/is bekend maar ik wil wel het volgende aanvullen.

Kijk uit met het draadloos opladen van de iphone in de bmw!!! Dit kan je nfc chip beschadigen waardoor, bijvoorbeeld contactloos betalen, niet meer werkt.

Overigens is dit geen bmw euvel maar eentje van apple. De android telefoons doen het veel beter als het op draadloos opladen neerkomt.
Dat android toestellen er minder last van hebben is uiteraard subjectief. Er is een grote verscheidenheid aan Android toestellen qua merken en uitvoeringen waarbij ook niet alle toestellen draadloos kunnen laden. Een zeer beperkt aantal Android toestellen kan de hitte toename (volgens onderzoeken) in bedwang houden. Dus het kopen van een Android toestel is geen garantie voor goed draadloos opladen. De beschadigingen aan iPhones aan NFC chip komt door de enorme hitte die wordt gegenereerd bij draadloos opladen, en schijnt opgelost te zijn. Overigens komen die beschadigingen ook voor met ondeugdelijke draadloze opladers bij andere merken dan Apple. Inmiddels ga ik testen met iPhone 16 Pro en m'n BMW.
Post Reply

Return to “2019+ (G20)”