BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

435i Xdrive trilt onregelmatig, wat is de oplossing?

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Zelbow
Neutraal
Type Auto: 2015 435i Xdrive

435i Xdrive trilt onregelmatig, wat is de oplossing?

Post by Zelbow »

Hallo allemaal,

Sinds twee weken merk ik dat mijn BMW 435i xDrive van 2015 (automaat, 106k gelopen) onregelmatig trilt. De trilling lijkt van achter te komen en voelt aan als stuiteren/resoneren. Het gebeurt niet altijd en is niet alleen bij slecht wegdek (soms ook vlak). Het is ook niet zo dat het met de snelheid erger wordt, maar soms is het er ook bij stapvoets rijden. Bij constant 80 km/h is de trilling er vrijwel altijd.

De auto staat op Hankook Ventus S1 Evo Z banden (225/40/19 voor, 255/35/19 achter). Achter zijn de banden niet meer in topstaat en zijn aan vervanging toe, voor zijn ze nog prima. Ik heb de auto op de brug gehad, waar verder niets raars te zien was, behalve een (kleine?) hoogteslag rechts achter, waar ik ook denk dat de trilling vandaan komt. De auto is uitgerust met een KW schroefset van ongeveer 1 jaar oud.

Vandaag, met de sneeuw, was de trilling op bepaalde stukken weg behoorlijk ernstig. Soms was het ineens weg, om daarna weer terug te komen. Ik vraag me af of het vervangen en balanceren van de banden dit probleem kan oplossen. Of heeft iemand anders misschien een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat er iets met het xdrive systeem aan de hand is waardoor de auto trilt? Zou de auto dan een melding moeten geven of is dit op een of andere manier te checken?

Alvast bedankt voor de reacties!
Post Reply

Return to “Algemeen”