BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Wilt u even met mij meedenken?

Forum voor alle F32 serie vanaf vanaf 2014 - heden.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Sif60
Neutraal
Type Auto: BMW 430i Gran Coupe Centennial High Executive M Perf

Wilt u even met mij meedenken?

Post by Sif60 »

Ik ben nieuw op het forum.

Dat komt omdat ik momenteel in een Volvo rij.
Maar... ik ben zeer gecharmeerd van de BMW 430i Gran Coupe. (jaar: 2014-2019)
Die wil ik graag aanschaffen. Maar ik ben nog zo aan het twijfelen!

Mijn huidige auto is: Volvo V60 3.0 T6 AWD Summum. 306pk (2011) alle opties.
Werkelijk een fantastische wagen!

In vergelijking met BMW 430i Gran Coupe (F36) wat zijn de positieve zaken bij BMW? En waarom?
En waarom zou ik de BMW moeten gaan rijden?

Uw reakties en raad worden zeer gewaarderd.

Dank alvast!

Mtechwim
Neutraal
Type Auto: X5 E70 3.5i

Re: Wilt u even met mij meedenken?

Post by Mtechwim »

Een 430i is een 2 liter met turbo, zou niet mijn persoonlijke keuze zijn.( motor problemen)
De 440i (of x drive) heeft de lijn 6 met een turbo ( 326 pk )
Dat zijn relatief deugdelijke motoren, wel wat kwaaltjes met olie lekkage, die eenvoudig zijn op te lossen ( behalve de carterpan dat is kostbaar)

Zelf veel Volvo gereden en BMW, je moet gewoon eens een nette BMW zoeken en een proefrit gaan maken.
Het zijn namelijk totaal verschillende auto’s, niet alleen qua rijden maar ook qua zitten (een elektrische stoel is wel een belangrijke vind ik)
De BMW is aan achterwiel aangedreven of X drive (awd) de laatste is prima te rijden, als je voor achterwiel aandrijving gaat en AWD of voorwiel aandrijving gewend bent is dat wel even wennen. ( met name nat en glad wegdek)

Verder kies een volle uitvoerig uit, trap niet in advertenties full options, dat zijn hooguit een paar auto’s uit het totale assortiment.
Post Reply

Return to “2014+ (F32, F33, F36)”