BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

HOW TO ,Oliefilter Huis vervangen BMW X1 F48

Alle How to's en DIY(Do It Yourself) vind je hier terug.
Gelieve alleen informatie te verstrekken, voor het oplossen van problemen gebruik dan de overige forums.

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
Bimmer82
Neutraal
Type Auto: BMW X1 F48 20i xdrive steptronic

HOW TO ,Oliefilter Huis vervangen BMW X1 F48

Post by Bimmer82 »

Eindelijk is het zover.
het lang bestelden en in backorder staande onderdeel is binnen!

Allereerst een kleine uitleg,
BMW gebruikt voor eigenlijk alle nieuwere Lees (vanaf 2012 ongeveer) oliefilterhuizen die deels gemaakt zijn uit kunststof waarmee hij aan het onderblok gemonteerd zit.
daarop zit dan weer wel uit aluminium vervaardigde koeler.

Denk dat iedereen wel weet dat kunststof welke steeds opnieuw warm en koud worden poreus worden. hierdoor onstaan er binnen in scheurtjes en doordat het koelsysteem onder druk staat blaas je de rubberpakking kapot ( eruit) gevolg een lekkage.

De dealer rekent hier minimaal €3200,- ja zoveel. onderdeel origineel kost €560,- en dan heb je weer de deels kunststof variant. de rest zijn uren en garage huur enz.
probleem is dat de behuizing zo ver in de motor ruimte verstopt zit dat je wel even aan het sleutelen bent.

ik ga hier binnen kort aan beginnen zodra ik minimaal 2 dagen vrij heb. ( speel graag op safe)

er zijn 2 opties,
1 je demonteert het spruitstuk.
2 je demonteert de koelvin.

ik ga hier voor optie 2, iets meer werk maar speel zo wel wederom op safe.

deze post zal ik updaten met eventuele foto's of indien mogelijk een video.

*het is een rotklus maar voor de handige onder ons kan je dit een fortuin besparen, zeker in combinatie met het volledig uit aluminium vervaardigd huis.
[ external image ]
Post Reply

Return to “Kennisbank”