BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Welke winterbanden onder mijn X3 XDRIVE30E

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
MarkdeGroot
Neutraal
Type Auto: X3 XDRIVE30E

Welke winterbanden onder mijn X3 XDRIVE30E

Post by MarkdeGroot »

Hi,
Ik ben sinds kort de (trotse) eigenaar van een X3 XDRIVE30E (2021), en ben naar winterbanden aan het zoeken. Niet helemaal mijn cup of tea....:-) Ik ben bij de kwikfit geweest en daar heb ik een aantal keuzes voorgelegd gekregen en ik weet niet goed wat het beste is...
  • Ik begreep dat er een speciale BMW codering is, zodat de banden minder snel slijten aan de binnenzijde.
  • Een snelheiscodering
  • Wel of niet run-flat --> Ik heb geen speciale velgen, en dese optie valt mede daardoor af.
Bij de Kwikfit blijkt de keuze tussen Bridgestone Blizzak 6 en de Pirelli SottoZero.
De Bridgestone heeft geen BMW codering en er werd aangegeven dat door het extra slijten je er een seizoen minder mee zou rijden, maar dat het geen extra gevaar/risico met zich meebrengt.
De Pirelli heeft een (veel) lagere Snelheidcodering, mijn zomerbanden hebben W en de Pirelli is H. Nu rijd ik natuurlijk niet 200 km (de H Snelheidcodering), maar is het zo dat als je 160 rijd in Duitsland, je al tegen de grenen van belasting gaat.

Mijn vraag:
Welke eigenschap is hierboven belangrijker, de BMW codering of de Snelheidscodering. Of zijn er nog andere goede banden die ik over het hoofd zie.

Heeel erg bedankt alvast!!
Mark
Post Reply

Return to “Algemeen”