BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aanschaf E36

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Memmo

Aanschaf E36

Post by Memmo »

Hallo mede BMW liefhebbers

Ik heb momenteel een Suzuki Baleno 1.8 (en ik schaam me er niet voor want hij rijdt heerlijk :wink: ) Al heel mijn korte leventje droom ik ervan om een BMW te hebben en nu kan het eindelijk en wil dus een e36 kopen (je moet ergens beginnen :wink: ) Nu heb ik aan veel mensen al gevraagd of het wel een goed idee is om er 1 te halen en de meningen lopen nogal uiteen. De 1 kraakt hem helemaal af en de ander is er helemaal weg van. Zoals ik al zei rij ik nu in een Baleno en dat dit ding is echt geweldig, zoals vele jappen hoef je er eigenlijk niet naar om te kijken. Maar hoe geweldig zo'n ding ook kan zijn, kan ie niet tippen aan het gevoel dat je krijgt als je in een BMW rijdt.

Wat ik me dus afvraag is of dat ik veel aan onderhoud moet doen om zo'n e36 draaiende te houden of zijn ze echt zo degelijk zoals de vele BMW rijders zeggen. Ik wil graag een BMW maar ik moet wel realistisch zijn en niet een goede Baleno weg doen voor een BMW die ik elke keer naar de shop kan brengen (nu lijkt het alsof ik hem helemaal niet wil onderhouden maar ik denk dat de meeste wel begrijpen wat ik bedoel)

Dus mensen, geef me jullie eerlijke mening want ik wil graag een BMW
groetjes Memmo uit Dordrecht

Topic Author
angelo

Post by angelo »

naar mijn mening is er in het bmw blokje water en olie. rijd je hem 10 km warm en breekje der ni als een zot mee door dan zijn dit zeer sterke blokken....en kunnen een hoge km stand aan.

maar een nadeel de stukken van bm zullen pakje durder zen dan wat je aan stukken zal betalen

Robinadriaensen
1e Versnelling

Post by Robinadriaensen »

ik rijd zelf sinds korte tijd ook een E36, en het verschil met mijn vaders opel astra station is echt enorm.

mijn vaders auto:
goed onderhouden bij opel dealer
km stand 127.000

mijn BMW:
geen idee hoe hij is onderhouden
km stand 145.000

de bmw rijd 100 keer lekkerder dan de opel, de opel heeft iedere maand wel een kapot onderdeel.

ik zou je absoluut aanraden een BMW te kopen, je hebt een duurdere auto, maar daar in tegen is hij ook luxer, geavanceerder, veiliger, degelijker enz.

naar wat voor iets ben je op zoek?
en wat is daarvoor je budget.
voor meer dan 6000 euro heb je echt een goede E36
Groeten Robin

[ external image ]

Stel je even voor: Mijn eerste BMW, E36 sedan
Eerste project: Robin's E36 Sedan Project
Audio Showcase: BMW Project Primeiro

bimmer
4e Versnelling
Type Auto: 318i (E46)

Post by bimmer »

Je moet geluk hebben met auto's.

Maar als je een e36 koopt voor 2000 euro dan moet je niet verwachten dat je er nog jarenlang probleemloos mee kunt rijden. Maar voor een fatsoenlijk bedrag kun je echte duitse degelijkheid kopen, waar natuurlijk geen japanner aan kan tippen. :wink:

Ik onderhoud mijn auto's altijd maar 1x per jaar. En dan elk jaar wisselend met de beurt. Dus in 2006 kleine beurt, 2007 grote beurt, 2008 kleine, 2009 grote. (als je natuurlijk veel rijdt dan moet je ook vaker een beurt/onderhoud plegen.)

Normale slijtage kun je altijd hebben, maar het is niet zonder reden dat het grootste deel van de bmw-rijders niet teruggaat naar een ander merk. :wink:

O ja, verder zou ik als je de keuze hebt niet een model pakken van de eerste jaren dus 91-92. Net als bij ieder merk zijn de eerste modellen van een serie altijd minder als de verbeterde uitvoeringen van de jaren erna.

Topic Author
Memmo

Post by Memmo »

Dank jullie wel en ik ben eigenlijk zo goed als overgehaald (en diep in mijn hart wist ik eigenlijk wel dat ik er toch 1 ging halen haha)

groetjes M.
Post Reply

Return to “Algemeen”