BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Mike en zijn 318i Touring Executive
Moderator: Moderator Team
Mike en zijn 318i Touring Executive
Hoi beste BMW-liefhebbers,
ik ben Mike, ben 21 jaar oud en heb sinds kort (3 weekjes) een BMW 318i Touring Executive automaat uit december 1997.
(ik hoop niet dat onderstaande foto te groot is!)
[ external image ]
Het beestje bevalt tot nu toe perfect.
Ziet er goed uit (heeft M5 velgjes, tig centimeters verlaagd en maar 106k op de teller).
Ik hoop dat ik hier nog een leuke forum tijd tegemoet ga!
ik ben Mike, ben 21 jaar oud en heb sinds kort (3 weekjes) een BMW 318i Touring Executive automaat uit december 1997.
(ik hoop niet dat onderstaande foto te groot is!)
[ external image ]
Het beestje bevalt tot nu toe perfect.
Ziet er goed uit (heeft M5 velgjes, tig centimeters verlaagd en maar 106k op de teller).
Ik hoop dat ik hier nog een leuke forum tijd tegemoet ga!
-
- 2e Versnelling
De auto bevalt me ook zeer goed.
Alleen zit te denken aan minder grote velgen.
Heb momenteel zeer veel last van een trekkend stuur (alle kanten op trouwens) op provinciale wegen etc, op de snelweg helemaal geen last van!
Ik hoop dat als ik 16" met voor minder brede velgen en een iets hogere band dat het dat een beetje oplost.
Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Voordat ik straks een set nieuwe velgen koop en blijkt dat het geen zin heeft?
Ik heb nu 17", met 40 als hoogte maat, ik wil eigelijk 16" maar dan met dezelfde wielomtrek, welke hoogte heb ik dan nodig?
Ik heb verder niet zoveel ervaring met auto's, nu wil ik achter bredere banden dan voor, moet de velg dan ook breder zijn, of 'past' dat gewoon standaard?
Alleen zit te denken aan minder grote velgen.
Heb momenteel zeer veel last van een trekkend stuur (alle kanten op trouwens) op provinciale wegen etc, op de snelweg helemaal geen last van!
Ik hoop dat als ik 16" met voor minder brede velgen en een iets hogere band dat het dat een beetje oplost.
Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Voordat ik straks een set nieuwe velgen koop en blijkt dat het geen zin heeft?
Ik heb nu 17", met 40 als hoogte maat, ik wil eigelijk 16" maar dan met dezelfde wielomtrek, welke hoogte heb ik dan nodig?
Ik heb verder niet zoveel ervaring met auto's, nu wil ik achter bredere banden dan voor, moet de velg dan ook breder zijn, of 'past' dat gewoon standaard?
Mijne is toen ik hem kocht al 4 cm achter en 6cm voor verlaagd met 17inch banden 225x65 ik heb totaal geen last van trekken oid. Als je een metertje of 5 voor je auto gaat staan en naar je banden kijkt staan deze dan ook erg scheef?dus dat de onderkant van de wielen verder van het blok af staan als de bovenkant? 17" moet iig geen problemen geven, er zijn zelfs mensen met 18" eronder en misschien wel groter al gaat dat wel behoorlijke problemen geven als je niet mini bandjes eronder hebt. Maar kijk eerst eens of ze er erg scheef onderstaan.
M'n auto is nogal laag, en kon het niet goed zien.Warlord wrote:Mijne is toen ik hem kocht al 4 cm achter en 6cm voor verlaagd met 17inch banden 225x65 ik heb totaal geen last van trekken oid. Als je een metertje of 5 voor je auto gaat staan en naar je banden kijkt staan deze dan ook erg scheef?dus dat de onderkant van de wielen verder van het blok af staan als de bovenkant? 17" moet iig geen problemen geven, er zijn zelfs mensen met 18" eronder en misschien wel groter al gaat dat wel behoorlijke problemen geven als je niet mini bandjes eronder hebt. Maar kijk eerst eens of ze er erg scheef onderstaan.
Ik heb hem op een talut gezet zodat ik kon kijken onder de auto zonder op de grond te gaan hoeven liggen.
Het ziet er naar uit, dat beide banden links- en rechtsvoor beide vlak op de grond staan, en niet iets naar een bepaalde kant hangen (zou je toch ook moeten zien aan het loopvlak wat dan oneveredig afslijt?).
Als ik bijvoorbeeld een inhaal actie doe op een weg hier op de polder, en rijd over de witte strepen, word de auto echt van links naar rechts en viseversa getrokken. Terwijl je dat doet moet je absoluut het stuur goed vasthouden.
Ik heb dit, op dezelfde weg ook veel gedaan met mijn voormalige VW Polo 1.9TDI Sportline (uit 2006) met 15" wielen met een band van 195/55. Tevens met een Daewoo Lanos 1.5 (uit 1998) met 13" en onbekende bandenmaat. Met die auto's had ik er geen last van.
Zou het uitlijnen, wat bimmer aangeeft echt een oplossing zijn?
Feit is dat die bak van me erg laag is, brede wielen (en groot) heeft, met een klein loopvlak in hoogte. Echt comfortabel rijd het niet. (Mijn Polo reed lekkerder op provinciale wegen en in de stad).
Wat is uitlijnen precies eigelijk?
Uitlijnen houd in dat ze de wielen weer recht proberen te zetten, als 1 of meerdere wielen niet recht staat kan de auto naar een kant gaan trekken. Probleem is alleen dat bij erg verlaagde auto's ze het soms niet meer helemaal recht kunnen zetten. Maar het laten doen is geen slecht idee, het zal er vast beter van worden. Bij een normale garage kost dat dacht ik iets van 50 tot 100 euro( afhankelijk of je het bij de dealer laat doen of gewoon bij een normale garage).
@ Warlock
Het lastige is juist, 't is niet naar een bepaalde richting.
Als ik naar links ga om in te halen krijg ik een hengst, maar als ik weer terugga naar de andere rijbaan krijg ik ook een hengst (dus links en rechts).
Ik loop ook het idee om de verlaging te veranderen naar dat hij wat hoger staat, terug naar 16" met een hogere band, en minder brede banden. Ik hoop alleen dat het helpt.
Als jij denkt dat uitlijnen helpt ga ik een deze dagen even naar de Profile Tyrecentre.
Het lastige is juist, 't is niet naar een bepaalde richting.
Als ik naar links ga om in te halen krijg ik een hengst, maar als ik weer terugga naar de andere rijbaan krijg ik ook een hengst (dus links en rechts).
Ik loop ook het idee om de verlaging te veranderen naar dat hij wat hoger staat, terug naar 16" met een hogere band, en minder brede banden. Ik hoop alleen dat het helpt.
Als jij denkt dat uitlijnen helpt ga ik een deze dagen even naar de Profile Tyrecentre.