ik heb een business radio in mijn e46 sedan zitten (bj. 2001) Nu wil ik hierop een cd wisselaar op aan sluiten. Ten eerste, kan dit? en ten tweede, heeft iemand gegevens voor mij hoe ik de draadboom van de cd wisselaar aan moet sluiten op de radio? (kleurcode's op welke pennetjes)
Alvast bedankt!
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
aansluiten cd wisselaar
Moderator: Moderator Team
-
sylpet
ik heb dus een originele wisselaar gekocht en een originele kabelboom bij de dealer. Aan de kant van de wisselaar zitten er connectors en aan de andere kant van de kabelboom (bij de radio dus) losse draadjes die nog in een connector gemonteerd moeten worden. Ik heb 2 kabelbomen, een voor de data en de ander voor de stroomvoorziening. Die voor de stroomvoorziening is niet zo moeilijk, alleen die andere weet ik dus niet. Ik heb 3 draadjes en 10 pennetjes in de connector. Dat is het dus het probleem..maar ik zal deze vraag ook op die andere site zetten. Bedankt voor de tip
-
JosvanDorth
- 1e Versnelling
Ik heb al eens eerder zo'n cd wisselaar aangesloten.
Als het goed is heb je een beschrijving/aansluitschema bij de daeler gekregen?
Op die beschrijving staan pin-nummers, en kleuren van de draden.
Mijn ervaring is dat je de kleuren aan moet houden want die kwamen niet overeen met de pin-nummers!
Ik had eerst de pin-nummers aangehouden maar dat werkte niet.
De auto waar ik de wisselaar had ingebouwd had trouwens een groot scherm voorin, en dan heb je de radio/computer in de koffer.
Zo'n kabel ben je volgens mij alleen nodig met groot scherm voorin, anders heb je een kant en klare kabel.
Als het goed is heb je een beschrijving/aansluitschema bij de daeler gekregen?
Op die beschrijving staan pin-nummers, en kleuren van de draden.
Mijn ervaring is dat je de kleuren aan moet houden want die kwamen niet overeen met de pin-nummers!
Ik had eerst de pin-nummers aangehouden maar dat werkte niet.
De auto waar ik de wisselaar had ingebouwd had trouwens een groot scherm voorin, en dan heb je de radio/computer in de koffer.
Zo'n kabel ben je volgens mij alleen nodig met groot scherm voorin, anders heb je een kant en klare kabel.