BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Een weer een E36 Compact rijder die zich meldt

Nieuw Hier? dan kan je je hier voorstellen.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
DeepBass909
1e Versnelling

Een weer een E36 Compact rijder die zich meldt

Post by DeepBass909 »

Na de 2 andere BMW-fora, kon deze er ook nog wel bij :p

Ik rij nu bijna een jaar rond in een Diamant schwarz E36 316i Compact uit 1995, met slechts 130.000km's. Hij is voorzien van de volledige originele m-bodykit, inc ///m-badge (op een 316i :wink: ). Er hebben in het jaar dat ik hem heb een paar kleine aanpassingen plaats gevonden, zoals smoke knippers voor en in de zijschermen. Op het programma staan nog nieuwe achterlichten met witte knippers, velgen opnieuw laten coaten en de bekleding van de achterbank repareren/vervangen.
Maar plaatjes zeggen meer dan praatjes, dus:
[ external image ][ external image ]

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)

Post by webmaster »

welkom op ons forum

:P

mooie compact, ziet er nog netjes uit en ook nog een M-pakket ;)

nice

lexxie
1e Versnelling

Post by lexxie »

Nette wagen!
[ external image ]
[ external image ] leadfoot syndrome :twisted:
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 320i M Touring
Neem eens een kijkje in Lex's Showroom BMW 330Ci Coupé

Bmw-Girl
1e Versnelling

Post by Bmw-Girl »

welkom hiero en have fun ..:lol:

Topic Author
DeepBass909
1e Versnelling

Post by DeepBass909 »

webmaster wrote:welkom op ons forum

:P

mooie compact, ziet er nog netjes uit en ook nog een M-pakket ;)

nice
Helaas niet het hele m-pakket, maar alleen het optische aan de buitenzijde... Onderstel en interieur zijn nog standaard...

Maar het is een heerlijke wagen om in te rijden, ondanks z'n klein bemeten blok. Al heb ik wel een heel goed excuus om niet als passagier achterin te gaan zitten... Ik pas daar namelijk niet :roll: Maar voorin zit het perfect, en zo hoort het. :D

arnoldE36
1e Versnelling

Post by arnoldE36 »

Welkom hiero en mooie compact :D

Lee
1e Versnelling

Post by Lee »

Mooie wagen! 8)
Welkom hier.

Oelie
Neutraal

Post by Oelie »

Ziet er idd mooi uit. Blij dat de compacts een beetje meer vertegenwoordigd gaan worden.
BMW 318ti Compact

Topic Author
DeepBass909
1e Versnelling

Post by DeepBass909 »

dB-Mike
3e Versnelling

Post by dB-Mike »

Hele nette compact
Nu nog M onderstel
Daarna ff een motorswap doen uit de E30 M Cabrio (is ook 4 cyl als ik me niet vergis)
There's no place like the carseat...!!!

Topic Author
DeepBass909
1e Versnelling

Post by DeepBass909 »

dB-Mike wrote:Hele nette compact
Nu nog M onderstel
Daarna ff een motorswap doen uit de E30 M Cabrio (is ook 4 cyl als ik me niet vergis)
Een M42 blok erin? Waarom? Om de 16 kleppen ipv 8? 16 is niet per definitie beter, trekt hooguit iets beter op lagere toeren.

Dit blokje (met pas 140.000 op de teller) blijft er mooi in liggen tot ik hem verkoop. Z'n prestaties zijn goed genoeg voor de Nederlands snelwegen en in Duitsland vind ik 170km/u ook snel zat (wat hij op z'n sloffen haalt).

Ik heb wel eens een keertje voor de gein geroepen om er een M3 blok in te lepelen. Aangezien de motorruimte gelijk is aan een sedan, gaat dat heel makkelijk. De bak, diff en achterbrug van een Z3-M eronder en je hebt een M3 Compact ;) En ze rijden zo zelfs rond! Er wist het niet, maar er blijken groep B rally auto's zo geprepareerd te zijn 8)

M-onderstel gaat er ook nooit komen. Dat zou inhouden dat hij 30mm verlaagd wordt en dat zal gegarandeerd problemen op gaan leveren met de drempels waar ik over moet bij m'n huis (ik heb nu al eens de grond geraakt :? :roll: ). Als m'n huidige schokdempers op mochten raken, dan komt er een Bilstein B6 onderstel onder (dezelfde als de B8 sportdemper, maar dan normale rijhoogte). Maar op het moment is de wegligging nog erg goed, en vaak zelfs nog stug te noemen.

Sowieso wil ik niet al te veel investeren in dure zaken, want ik verwacht nog maar een jaar of 2 met deze auto te rijden (tot het klokje voor de 2de keer rond gaat), en dan moet er een jongere 3 sedan komen. Tot die tijd wil ik hem gewoon zo mooi mogelijk houden (dus de lm-velgen nog onder handen nemen, m'n voorbumper opnieuw laten spuiten (zit een vrij grote beschadiging links voor, met dank aan een granieten paaltje :roll: ) en eventueel de bekleding repareren...). Zo houdt hij z'n waarde het beste vast tenslotte. En met 2 ton is hij dan nog goed verkoopbaar.

Verder wil ik er heel graag een cruise-control in hebben, al was het maar ter preventie van snelheidsboetes.
Post Reply

Return to “Stel je even voor”