Sinds vorige maand ben ik de trotse bezitter van een BMW 335i uit 2007. Mijn vorige (2e) auto was een Porsche 911 turbo uit 1991. Die heb ik 2 jaar gehad. In die tijd heb ik 2 dingen geleerd:
1. Een 911 turbo is een sensationele auto.
2. Een 911 turbo is nogal onderhoudsgevoelig.
Ondank alle plezier die ik van de auto heb gehad in tourtochten en circuitdagen, heb ik mede vanwege het onderhoud toch voor een jongere auto gekozen. De speurtocht hiernaar heeft me van een Audi S5 en een jongere 911 naar BMW gebracht. Een klant van me (echt een BMW-freak) heeft me overtuigd dat ik de 335i echt eens moest proberen.
Ik had al eens in een M3 gereden maar dat is qua uitstraling net effies "to much" (ik wil met de nieuwe auto gewoon naar m'n werk kunnen).
De Audi S5 heb ik vergeleken met de BMW 335i. De BMW is in verhouding tot de Audi gewoon een veel spectaculairdere auto. De S5 heeft (te) weinig emotie.
Ik vind de 335i zelfs sportiever rijden dan vele Porsches (jawel, echt waar!). Volgens mij vreet hij achterbanden
Mijn vraag aan jullie is of er een member is die ervaring heeft met het chiptunen van de 335i. Lever je veel comfort in en zijn er na tuning storingen te verwachten?