Page 10 of 13
Posted: 29 Mar 2008 17:35
by nsrracer
nou toch maar weer een klein bewijs dat niet elke bmw (obc) gelijk is
mijn pinbezetting is als volgt:
pin 18 memory +
pin 17 ground -
pin 16 light +
pin 14 contact
pin 13 contact (bij lopende motor aan 14 gekoppeld)
pin 12 temp sensor
ik heb het geprobeerd met pin 9 maar dat werkte dus niet, ik de hele obc uit elkaar halen om te kijken welke pinnetjes aan de printplaat waren gesoldeerd, en tot de conclusie gekomen dat er op 1 t/m 9 helemaal niks zit
vervolgens heb ik pin 13 en 14 aan het contact gemaakt en toen werkte het dus wel
vanmorgen naar de motormarkt in hardenberg geweest, daar heb ik nog een leuke sleutelhanger en muts gekocht

.
foto van de hanger:
[ external image ]
Posted: 30 Mar 2008 16:31
by nsrracer
fotos van de obc
[ external image ]
[ external image ]
temperatuur geeft -37 aan omdat ik de temp. sensor nog niet binnenheb :p
verder nog een zekeringkastdeksel gekocht (van de oude was het lipje af)
[ external image ]
en een schakelaar gekregen voor de in hoogte verstelbare koplampen die ik niet heb

mja heb hem er toch maar ingemaakt :e
[ external image ]
oja en mijn muts
[ external image ]
Posted: 31 Mar 2008 15:37
by Dylan
Idd je muts is cool!
Groeten,
Dylan
Posted: 21 Apr 2008 19:09
by nsrracer
nou een kleine update:
aangezien ik nergens de goede raammotor kon vinden, heb ik maar besloten een nieuwe te bestellen kosste maarliefst €287,00

het electrische gedeelte was niet los te bestellen dus nu krijg ik een complete motor met electrisch gedeelte.
was even slikken mja als ik mijn deur zo open en dicht blijf doen heb ik straks mijn raamrubber ook nog kapot

over 3 dagen issie binnen
inmiddels de temperatuursensor ook binnen, k heb hem aagesloten. ik moet hem alleen nog in de luchttunnel maken.
Posted: 14 May 2008 19:10
by Ouwe
Is je hele raammechaniek kapot dan? Ik was laatst bij de dealer mn kapotte ruit laten nakijken aan de bestuurderkant en ik had alleen een nieuwe raammotor nodig á €158,60 incl. btw
Die elektrische ruiten wat je achter hebt ingebouwd ziet er erg goed uit, wat heb je eigenlijk betaald voor de onderdelen en stonden die onderdelen gewoon als achterraam mechaniek ofzo aangeboden?
Posted: 14 May 2008 20:43
by web
Sjieke sleutelhanger (zie ik nu pas)... en die sleutel, dacht dat dat een E46 sleutel was... maar die is dus ook op E36 gebruikt? Nette sleutel trouwens, nieuwe zeker? (meestal zijn het na verloop van jaren van die afgekloven dingen...)
Posted: 15 May 2008 16:01
by MikeE36T
Wat had je hiervoor, voordat je de kleine OBC erin zette? Alleen een analoge klok met bakje ernaast?
Je kunt vrij eenvoudig ook upgraden naar een volle 18-knops, OBC, indien gewenst met bediening vanaf de richtingaanwijzer-hendel.
Ik heb de OBC die jij er nu in hebt zitten, maar dan bij mij af-fabriek.
En thuis heb ik inmiddels een 18-knops OBC met die hendel erbij liggen, wachtend op inbouw.
Posted: 23 May 2008 21:00
by nsrracer
MikeE36T wrote:Wat had je hiervoor, voordat je de kleine OBC erin zette? Alleen een analoge klok met bakje ernaast?
Je kunt vrij eenvoudig ook upgraden naar een volle 18-knops, OBC, indien gewenst met bediening vanaf de richtingaanwijzer-hendel.
Ik heb de OBC die jij er nu in hebt zitten, maar dan bij mij af-fabriek.
En thuis heb ik inmiddels een 18-knops OBC met die hendel erbij liggen, wachtend op inbouw.
ik had idd de analoge klok met bakje.
de sleutelhanger is gewoon aftermarket, maar ik vind het een fijne sleutel en het is ideaal dat de knopjes op de sleutel zitten ipv in een apart kastje
ik heb een hele aparte raammotor met de electra erbij aan. dit maakte de motor dus ook zo duur
Posted: 25 May 2008 15:30
by nsrracer
Update
de motor is binnen

k heb eerst geprobeerd alleen het electisch gedeelte over te zetten maar achteraf was de motor ook kapot

dus moest ik alles loshalen mja hij zit er weer in, meteen alles weer goed ingevet zodat het weer soepel loopt allemaal, binnenkort de andere kant een keer loshalen om alles even te smeren, rechterraam gaat nu sneller naar beneden als het linkerraam
hier 2 foto's waar de nieuwe motor al gemonteerd is
oud vs nieuw
[ external image ]
alles weer gemonteerd
[ external image ]
nog een kleine update
mijn pa ging zijn auto (opel omega mv6) verkopen en daar zat een mooie accuhoes in, deze heb ik eruit gehaald en in mijn bmw geplaatst. ben ik van die grijs blauwe accu verlost
[ external image ]
[ external image ]
Posted: 26 May 2008 21:12
by eshy
Wellicht meteen een antwoord op mijn vraag in het 'technische vragen' subtopic:
Waar laat jij de kabel van de versterker het interieur ingaan? Ik zit dat jij hem ook naar de andere kant laat lopen. Gaat hij dan bij de kabels (die vanuit het zekeringenkastje komen) naar binnen?
Foto's wellicht?
Posted: 26 May 2008 22:55
by -René-
Je doet het allemaal erg netjes, zeker die electrische ruitjes achter, knap gedaan

k:
En wat betreft dat verlagen, het hoeft natuurlijk geen lowrider te worden, maar mijn 318is is ook een stukje lager, en die drempels hier in de wijk kan ik makkelijk met 30km/h overheen... En neem van mij aan, dat zijn best hoge drempel, ik ga ze alleen uit voorzorg wat rustiger over om mijn ophanging en schokdempers te sparen...
Edit: om het af te maken, je mist een kapje dat over je gaskabel zit, deze heb ik zelf ook niet, hoop er ooit 1 op de sloop tegen te komen
Posted: 27 May 2008 06:42
by nsrracer
eshy wrote:Wellicht meteen een antwoord op mijn vraag in het 'technische vragen' subtopic:
Waar laat jij de kabel van de versterker het interieur ingaan? Ik zit dat jij hem ook naar de andere kant laat lopen. Gaat hij dan bij de kabels (die vanuit het zekeringenkastje komen) naar binnen?
Foto's wellicht?
mijn kabel gaat dwars door de zekeringskast foto's daarvan heb ik niet, is een lastig karweitje

Posted: 03 Jun 2008 18:23
by E36_freak
Prachtig allemaal. Weinig woorden veel respect voor je werk.

k:
Alleen jammer dat van het hert, zonde van de auto.
Posted: 05 Jun 2008 17:08
by nsrracer
jep doe je niks aan.
komen van het weekend nieuwe bandjes op firestone eagles F1
kost me weer 600 euro mja op het rechterachterwiel komt een blaar tevoorschijn dus word het tijd

Posted: 06 Jun 2008 08:13
by nsrracer
3 setjes spoorverbreders (H & R) gekocht van dutchX5
2 x 3mm
2 x 10mm
2 x 15mm
hier heb ik het setje van 15 mm achterop gemonteerd. gisteravond nog even gedaan. staat wel dik dacht ik zo 8)
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]
