BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
hoog toerental snelweg
Moderator: Moderator Team
Re: hoog toerental snelweg
Heb zelf ook wel wat gevonden ja, zelfs hier op het forum maar die toerentallen zijn vaak nog wel lager dan wat ik nu heb
En volgens de papieren en specificaties van de auto zou hij een topsnelheid van 201
Moeten hebben en ik haal de 165 niet eens omdat ik dan al meer dan 6000 toeren maak
En de toeren begrenzer al aan gaat Zeg maar
En volgens de papieren en specificaties van de auto zou hij een topsnelheid van 201
Moeten hebben en ik haal de 165 niet eens omdat ik dan al meer dan 6000 toeren maak
En de toeren begrenzer al aan gaat Zeg maar
Dan kan er alleen nog een verkeerde bak of achteras onder liggen. Of je zou een 1.6 blok er in hebben hangen dan.
Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar je weet nooit. Sommige wagens hebben heel wat meegemaakt.
Zou dan alle nummers maar eens bekijken. Als je het VIN nummer opvraagt weet je welke bak en motorcode je moet hebben
Dan vergelijken met wat erin hangt. Kwestie van afstrepen dus.
Lijkt mij onwaarschijnlijk, maar je weet nooit. Sommige wagens hebben heel wat meegemaakt.
Zou dan alle nummers maar eens bekijken. Als je het VIN nummer opvraagt weet je welke bak en motorcode je moet hebben
Dan vergelijken met wat erin hangt. Kwestie van afstrepen dus.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
Dat vermoeden begon ik stiekem ook al te krijgen 
Kan ik met het vin nr de nr's het best bij de dealer op vragen?? Heb even snel google gezocht
Maar kom niet echt op een betrouwbare site uit
Kan ik met het vin nr de nr's het best bij de dealer op vragen?? Heb even snel google gezocht
Maar kom niet echt op een betrouwbare site uit
Via internet kwam ik er ff niet uit , dus vandaag ff onder de auto gelegen en maar nrs gezocht
Nr bij google ingetikt en ja hoor alle reultaten begonnen al met 316i
Dus op marktplaats aan het zoeken gegaan en nu zie ik veel advertenties staan waar bij staat
316i/318i dus dit is lekker verwarrend...
Heb ik nu wel de goede of nie.. Of zit er toch nog verschil in
Nr bij google ingetikt en ja hoor alle reultaten begonnen al met 316i
Dus op marktplaats aan het zoeken gegaan en nu zie ik veel advertenties staan waar bij staat
316i/318i dus dit is lekker verwarrend...
Heb ik nu wel de goede of nie.. Of zit er toch nog verschil in
Veel delen zijn in basis uiteraard ook gelijk. Bak 316/318i is ook zelfde. 318is niet. Achterbrug weet ik niet. Motorcode moet anders zijn.
he he probleem gevonden!
de handelaar had me verteld dat de vorige eigenaar een monteur is bij kwikfit
gisteren toevallig de papieren van de auto in mn handen en de auto is gekeurd bij een kwikfit filiaal hier in de buurt
ik op goede hoop er naar toe en hopen dat de vorige eigenaar daar dus werkt en ja hoor!
na ff babbelen vertelde hij me dat hij een week of 2 voor de verkoop een andere diff had gemonteerd omdat deze stuk was maar was sinds dien niet meer op de snelweg geweest en niet gemerkt dat de auto te veel toeren maakte.
dus nu opzoek naar een nieuwe 2e handse diff..
bedankt voor al he mee denken!!!!!
de handelaar had me verteld dat de vorige eigenaar een monteur is bij kwikfit
gisteren toevallig de papieren van de auto in mn handen en de auto is gekeurd bij een kwikfit filiaal hier in de buurt
ik op goede hoop er naar toe en hopen dat de vorige eigenaar daar dus werkt en ja hoor!
na ff babbelen vertelde hij me dat hij een week of 2 voor de verkoop een andere diff had gemonteerd omdat deze stuk was maar was sinds dien niet meer op de snelweg geweest en niet gemerkt dat de auto te veel toeren maakte.
dus nu opzoek naar een nieuwe 2e handse diff..
bedankt voor al he mee denken!!!!!
Succes. Zo zie je maar weer 
Als je wil, dan kan je ook een diff. zoeken die nog wat lager in de toeren gaat.
Als dat niet té laag uitpakt.
Als je wil, dan kan je ook een diff. zoeken die nog wat lager in de toeren gaat.
Als dat niet té laag uitpakt.
vandaag 2e hands diff gehaald,
morgen na het werk ff knutselen ;-p
morgen na het werk ff knutselen ;-p
nou auto rijd weer als een trein!!
zat een dus een diff onder met een overbrenging van 4,45
nu zit er 1 van 3,45 onder hoort eigenlijk 3,38 te zijn maar ik ben tevreden
toeren zijn lager, schokt niet meer in zn achteruit, oftewel weer helemaal happy met mn bmw!
thnx voor de hulp!
grtjes thibaut
zat een dus een diff onder met een overbrenging van 4,45
nu zit er 1 van 3,45 onder hoort eigenlijk 3,38 te zijn maar ik ben tevreden
toeren zijn lager, schokt niet meer in zn achteruit, oftewel weer helemaal happy met mn bmw!
thnx voor de hulp!
grtjes thibaut
Top! succes er mee verder.