Page 2 of 2

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 26 Sep 2008 20:15
by MaikelK
Ik vind het wel leuk om te doen, maarja, sleutelen aan andersmans dingen blijft leuker ja, dat brengt nog iets op..

Maar goed ik zit zelf in de scheepsdieselmotoren, ook leuk spul, 1 zuiger van ons, is 2 of 3 van deze ;)

Ik werk er met een vriend van mij aan, die zit zelf in een garage waar ze eigenlijk veel met BMW werken, dus altijd handig :D

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 29 Sep 2008 16:48
by MaikelK
Vanmiddag een mooi aanbod gekregen, sloper E30 320I uit '88, automaatje, voor niks.

Dus die gaat in de schuur voor nog wat onderdeeltjes, motorblok en wat kleine dingen. De rest gaat waarschijnlijk in de verkoop. :D

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 29 Sep 2008 17:46
by 325i
Ik zeg 2,7 onderblok zoeken en bouwen die handel :mrgreen:
Met 2.0 onderdelen moet het ook namelijk lukken alleen iets minder vermogen dan de 2.5 bovenkant ;)

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 29 Sep 2008 18:16
by MaikelK
Hoe bedoel je die precies, een 2.7l onderblok zoeken, dat 2.0l koppie derop en knallen?

Opzich,je zet me wel aan het denken.. Maar dat ding is uit de APK en wou het als onderdelen/verkoop van onderdelen karretje gebruiken ;)

Maarja, om dat blok om te bouwen en dan in mijnes te hangen ;)

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 29 Sep 2008 20:10
by 325i
325e heeft een 2,7 blok met kleine kleppen en dunne luchtinlaat waardoor de motor maar 4600rpm maakt

Als je dit dus veranderd en zorgt dat die meer toeren kan draaien snap je wel wat hier uit komt

Normaal recept is eta onderblok 325i bovenblok met wat aanpassingen makkie 210pk en zelfs nor meer
Ik heb hier zelf ooit aan gedacht omdat ik een 325e gehad heb gehad maar door een driftongelukje heb ik de auto verkocht.

Kijk maar eens op www.e30.de en www.325e.de

daar staat nuttige info over de 325e en de ombouw naar 327i erg leuk om te doen en de auto is betrouwbaar en snel :ja:

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 29 Sep 2008 20:11
by 325i
Tevens dus gelezen dat 320i bovenblok bijna het zelfde uithaalt alleen dit moet je even verder uitzoeken maar die gene die dat zei lult niet uit z`n nek zover ik weet.

Dus een betrouwbaar persoon ;)

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 01 Oct 2008 10:29
by MaikelK
Laat mijn duits nu niet zo goed zijn :oops:

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 04 Oct 2008 10:27
by MaikelK
Nou vanmiddag wordt het cilinderkopje weer opgehaald, gaan we hem morgen weer inelkaar zitten..

Kan niet wachten, ik heb de auto gewoon echt nodig volgende week..

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 04 Oct 2008 19:09
by MaikelK
Nou, mooi klote weer, kop is weer terug, alleen de koppakking is vandaag niet bezorgd door de Grossier... :duh:

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 06 Oct 2008 16:33
by MaikelK
Nou, vandaag is de koppakking binnen gekomen, dus vanavond gaan we hem weer in elkaar zetten..

Hier nog een foto's van het koppie:
[ external image ]

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 07 Oct 2008 17:02
by BmwFreakie
Welkom op bmwforum! :ja:

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 08 Oct 2008 10:45
by MaikelK
Nou, de auto loopt weer.

Zat nog een tikker in, maar die hebben we al thuis gebracht, zo rond de 1100 toeren, klappert de as van de stuurbekrachtigings pomp een beetje, maar dit heb ik bij hogere toerentallen en lagere toerentallen niet.

Ik gaan hier vandaag en morgen mee rijden, en dan waarschijnlijk van het weekend eventje wisselen met die van mijn andere bimmert:

Hier nog een paar foto's:
[ external image ]
[ external image ]
[ external image ]

Re: MaikelK E30 320i 1989

Posted: 21 Oct 2008 10:19
by MaikelK
Auto rijd alweer 2 weken, heb der nu al weer zoon 1200km mee gereden, niks aan het handje..

Alleen klappert de poelie van de stuurpomp, terwijl deze gewoon vast zit, dus we denken dat de as ruim is.

Dit eerdaags nog even vervangen. Ook gaan ik van de week mijn thermostaat vervangen, de kachel wordt alleen tijdens stilstaan voor een stoplicht oid warm. Tijdens het rijden wordt het ijskoud in de auto, schijnt te zijn dat de thermostaat dan niet helemaal lekker meer werkt. We gaan het zien!