BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Project "Bonnie"

Projecten van leden van BMWForum.nl

Moderators: Moderator Team, Service Team

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

In ieder geval bijwerken. Maar die witte grondverf-plekken...dat hoeft natuurlijk niet.
Als je de roest een jaartje wilt stoppen, dan is aanvallen met Noverox de juiste manier: als je het goed doet houdt zelfs kale, niet-overschilderde noverox best aan jaartje (eigen ervaring), en het spul is zwart, wat op jou kleur auto minder opvalt.
Maar je kan de noverox ook overschilderen, en even een spuitbus lak in jouw kleur kopen. Geeft waarschijnlijk nog steeds geen echt mooi resultaat, maar beter dan over een jaar grote gaten en veel laswerk voordat je kunt spuiten.

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Thanks! Nuttige tip! :)
Heb ook al een linkje gevonden van hoe je het moet aanbrengen.

http://www.highgravity-productions.com/noverox1

Nu nog een Nederlands verkoopadresje vinden. Brezan?

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

Brezan, Halfords, etc. Spulletje is al jaren in de verkoop aan consumenten, ik ken het al sinds 1980.

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Re: Project "Bonnie"

Post by Enrico »

Ik ben weer aan het twijfelen geslagen.

Tijdens de meet&greet van zondag in Limburg, (waar ik helaas moest afhaken ivm een hyperventilerende hond :? )
was de eerste opmerking die ik hoorde toen ik aan kwam rijden: "Zooooooo, die motorkap van die BMW is lelijk!".
En ja, dat is 'ie ook. Alleen hink ik dus op 2 gedachten. Aan de ene kant wil ik deze auto houden en onderhouden, maar aan de andere kant heb ik zoiets van: ik spaar al dat geld van "upgrades" bij elkaar en ruil hem in voor een wat nieuwer model.

Ik bedoel, de auto helemaal laten spuiten kost minimaal 2000 euro. Witte knipperlichten 25,-, andere achterlichtjes, de bestuurdersstoel begint kapot te gaan, onderdeeltje hier, onderdeeltje daar...... velgen......
Voor je het weet zit je rond de 5000 euro en daar kan je best een leuke E30 Bauer van kopen. :mrgreen:

Die motorkap is mij echt een doorn in het oog, maar ja, ik kan er voor kiezen om die te laten spuiten, maar dan steekt het weer zo af bij de rest van auto. Niet zozeer vanwege kleurverschil, maar vanwege het feit dat de motorkap netjes in de lak zit en de rest van de auto plekjes en krassen heeft.
Voor de zoveelste keer maar weer een adje op onderdelenzoeker geplaatst voor een motorkap...... :roll:

Zucht.... van BMW's houden is onderhand nog moeilijker dan een vriendin hebben. :lol:
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
It's the only way to live
In cars

Ik zoek leden ;)

dB-Mike
3e Versnelling

Post by dB-Mike »

Je hebt t zelf voor t zeggen en je hebt zelf al zitten redeneren hoe of wat
Je zult dus zelf de knoop moeten doorhakken van ja of nee verkopen
Echter
Als je nu door zet weet JIJ dat je wagen 100% is
Je weet zelf wat er vervangen is of vervangen dient te worden
Je weet ook de planning wanneer wat te doen is en welke prioriteit hebben

Ikzelf zou hem gehouden hebben aangezien je nu exact weet waar je aan toe bent
En met een andere wagen halen is ook andermans ellende halen
Dus uiteindelijk kosten zullen altijd blijven komen
Maar nu kan je zelf doseren en straks heb je misch exact hetzelfde aan kosten enkel andere onderdelen

Je weet het nooit van te voren

Succes met je beslissing
Zoals je merkt heb je aan mijn mening weinig ;)
There's no place like the carseat...!!!

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Klopt. En daar ligt ook een deel van het dilemma. Deze auto ken ik al 12 van de 14 jaren dat 'ie oud is.

Mmm, krijg net een email via onderdelenzoeker.... motorkap in mijn kleur voor 75 pegels....
misschien maar eens even langsrijden....
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
In cars

Ik zoek leden ;)

Apae01
1e Versnelling

Post by Apae01 »

Dat lijkt me in ieder geval een mooie mogelijkheid om die doorn uit je oog te halen. Kan je het geheel oevrspuiten toch nog wat langer uitstellen.

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

Heb op deze site http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... pdate.html (pop-up blocker aan) wat inspiratie gevonden voor mijn BMW. Ik vind mijn kleur vrij saai, maar als ik deze zie, dan krijg ik weer hoop. :)

[ external image ]
[ external image ]

[ external image ]

Iemand een idee waar ik dit "lipje" kan bestellen? Vind het erg mooi staan.

En wees gerust, ik neem geen booskijkers. Das zooooo jaren 90. ;)
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
In cars

Ik zoek leden ;)

eshy

Post by eshy »

Late reactie, maar wat betreft je roest-probleem:

Niet eens over nadenken. Meteen aanpakken. Roest vreet overal doorheen. Als iets is verroest dan ligt er op de grens van roest en geen roest dus ook een stuk metaal kaal, dat ook al is aangetast. Zelfde als bij een plaats RoestVrijStaal. Roest niet, hoe lang het ook buiten ligt, maar ga je er een keer met een roestige spijker of iets dergelijks overheen, dan is het 2 weken later een grote roestplaat!

Ik raad je gewoon aan om, met beleid, nu al te gaan hakken, schuren, lassen, plamuren enz enz enz.
Als alles weer heel is gewoon goed gronden, en weer lakken in de originele kleur. Als je al een adres hebt waar je je auto laat spuiten, kun je het misschien wel het beste met hun overleggen. Een spuiter heeft namelijk een hekel aan amateuristisch plamuurwerk. Waarom laat je je auto overigens niet nu al spuiten?

D@NNY
3e Versnelling
Type Auto: E-36 316i coupé 1997

Post by D@NNY »

Om even terug te komen op je km. stand 316.000........Waarom haal jij dat wel zonder pixelprobleem op je teller en ik nieteens de 130.000.... :nou:
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Enrico wrote:Heb op deze site http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... pdate.html (pop-up blocker aan) wat inspiratie gevonden voor mijn BMW. Ik vind mijn kleur vrij saai, maar als ik deze zie, dan krijg ik weer hoop.[ ;)
Wellicht is dit Boston grún, kan niet helemaal goed zien, lijkt op mijn kleur, ASCOTGRÜN, dat blijf ik de mooiste vinden :mrgreen: Laat je gewoon opgeven voor het televisieprogramma "de grote beurt" :lol: dan heb je het goedkoop geregeld :ja:

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

D@NNY wrote:
Enrico wrote:Heb op deze site http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... pdate.html (pop-up blocker aan) wat inspiratie gevonden voor mijn BMW. Ik vind mijn kleur vrij saai, maar als ik deze zie, dan krijg ik weer hoop.[ ;)
Wellicht is dit Boston grún, kan niet helemaal goed zien, lijkt op mijn kleur, ASCOTGRÜN, dat blijf ik de mooiste vinden :mrgreen: Laat je gewoon opgeven voor het televisieprogramma "de grote beurt" :lol: dan heb je het goedkoop geregeld :ja:

Daar heb ik over na zitten denken, maar de grote beurt doet motorisch weinig aan je auto. En daarnaast komen ze ook vaak met gedrochten en pruts werk aanzetten.

Er zijn al diverse auto's letterlijk uit elkaar gevallen. :duh:
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
In cars

Ik zoek leden ;)

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

D@NNY wrote:Om even terug te komen op je km. stand 316.000........Waarom haal jij dat wel zonder pixelprobleem op je teller en ik nieteens de 130.000.... :nou:

Geen idee. Er is zelfs nooit een lampje vervangen van het dashboard. Ja die van de verwarmingsknoppen heb ik vorige week vervangen. Maar voorderest werkt alles nog prima. :ja:

Van het weekend maar eens die tachoringen er in zetten. Hopelijk blijft hij daarna zonder pixelproblemen doortellen.
Wat ik wel een paar keer heb gehad is dat de dagteller zichzelf ineens resette. Ook een keer tijdens het filerijden sprong de kilometerteller naar de 100 terwijl ik stil stond.
:hm:
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
In cars

Ik zoek leden ;)

D@NNY
3e Versnelling

Post by D@NNY »

Tachoringen gaat ik er ook in zetten als ik de nieuwe unit binnen heb zoals je wellicht gelezen hebt......Ben benieuwd einde van deze week.
Na de stappenmotor en het instrumentenpaneel ben ik weer "bij" met de hoognodige dingen die echt defect waren...Denk dat de koppeling (preventief) het volgende gaat worden :roll:

Topic Author
Enrico
2e Versnelling

Post by Enrico »

ZO!

Eindelijk eens een update, maar eerst even het lijstje er bij pakken
Enrico wrote: En wat moet er nog gebeuren:

- portierslot bestuurderskant
- wiellagers (nog uitzoeken welke precies)
- ruitensproeiervloeistofpompje
- alle 4 de banden vervangen
- bestuurdersstoel maken of vervangen

Wat staat er nog op de wensenlijst:

- Motorkap spuiten (liefst hele auto rondom)
- Andere velgen
- Misschien andere bumpers
- Mistlampen voor
- Trommelremmen achter vervangen door remschijven
Wat is er inmiddels gedaan: het ruitensproeiervloeistofpompje is gefixed. Er was geen wiellager probleem, maar verrotte draagarmrubbers. Deze zijn gefixed.
Ik heb toevallig voor een leuke prijs 4 BMW velgjes op de kop weten te tikken MET goede banden. Dus ook dat is gefixed.

[ external image ]

En sinds vandaag een prachtige (nou ja, hij heeft 2 plekjes) maar een goede motorkap.

[ external image ]

Verder heb ik nog op de kop weten te tikken, een deels gespoten bumper met mistlampen, een mooie grille, en deels gespoten zijspiegels.

Het gaat dus wat worden met Bonnie.

Oh ja, ze is weer probleemloos door de APK gekomen. Alleen de veer rechtsachter was gebroken.

Totale kosten aan onderhoud en nieuwe onderdelen in 2009: slechts 500 euro.

:mrgreen:
Here in my car
I feel safest of all
I can lock all my doors
In cars

Ik zoek leden ;)
Post Reply

Return to “Projecten”