MartinZ wrote:325i wrote:D@NNY wrote:Het blijft een discutabel onderwerp

Ik zeg als je zo nodig moet chippen doe het idd bij een fatsoendelijke tuner en namen zoals een JD zou ik bijv al niet heen gaan.
En waarom zou je niet naar JD gaan??
Als je een beetje bekend bent met JD weet je dat dit juist een van de beste tuners is in NL. Hij werkt niet voor niks voor ontzettend veel dealers in NL en zelfs een merk als Spyker doet zaken met JD.
Vind jullie allemaal een beetje erg kort door de bocht met je..."dan koop je toch gewoon ff een andere auto". Dat is echt het domste antwoord imho. Chippen kost je misschien max 1k en ff een andere auto kopen kost meestal wel wat meer.
Dus....gewoon chippen dat ding en genieten maar!!
Ik heb nooit gezegt niet naar JD gaan alleen mij zegt de firma niks dus ik zou er bijv zelf niet heen gaan
Vertrouwen in een bedrijf is belangrijk en met tunen heb ik dat vertrouwen niet echt vlug in een bedrijf.
Hartge of G-power zeggen me iets meer dan JD jou niet dan ??:P
En ik vind het niet het domste antwoordt om te zeggen dan koop een andere auto maar juist een heel verstandig antwoord.
En wat ik zei over het feit dat als een fabriek gewoon zeker wist dat bijv een 320D met 200pk bleef lopen deden ze dat wel.
Nee ze hebben bewust grote marges omdat die dingen moeten blijven lopen 500dkm
Ik deel de mening in ieder geval dat als je huidige auto niet snel genoeg is dat je gewoon een ander moet kopen
Chippen is volgens de grootte specialisten te vertrouwen tot 10% vermogens toename dus 110pk diesel mag je opvoeren tot 121pk en de rest is gewoon een risico wel echter een risico wat vele heel graag nemen
