BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Terugkerende problemen met koppeling 318D

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team


ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 33

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by ArnoldC »

Vind het toch raar, omdat je zegt dat het eerst wel goed was en nu niet meer, dan moet er toch degelijk wel iets aan de hand zijn. Kijk als je ineens op het gas gaat staan, dan kan het dat de bak een schokje geeft, maar als het met gewoon rijden ook zo is, dat hoort echt niet... Verder zou ik je hier ook niet gelijk mee kunnen helpen, het is toch echt aan de dealer om dit probleem op te lossen. Gaat dat hem niet worden, dan moet je andere stappen ondernemen. (consumentenbond o.i.d.?, ben hier niet zo thuis in).

Lex69
Neutraal
Posts: 4
Joined: 01 Aug 2012 20:35

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Lex69 »

Kan je geen onafhankelijke expertise laten uitvoeren bij een erkend bedrijf die voor de verzekeringsmaatschapijen werken.
Ik zou er hier al 2 veschillende experts een uitgebreide expertise op laten doen en als het je meezit en ze zeggen alle 2 dat er wel degelijk een probleem is met de automaat sta je sterk voor een proccedure bij BMW NL.
En dit alles met een goed dossier van de voorgaande problemen. Desnoods moeten die experts maar een testrit doen met eentje die juist van de band komt en dan met de jouwe.....
(natuurlijk weten we allemaal dat dit een duur en tijdrovend grapje is maar het gaat hier dan ook wel over een groot bedrag en een nieuw product. Tevens moet men nakomen wat men adverteerd, .....maar ik ben geen advocaat beter zoek je er misschien eentje die je kan zeggen hoe je dit nu het beste aanpakt....
In ieder geval veel sterkte en we volgen het hier mee op......................

Of inderdaad consumentenbond...hebben jullie geen programma op tv Kassa....stuur een een kopie van forumverhaal naar hun , wie weet zijn er meerdere mensen met dit probleem....

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Posts: 112
Joined: 15 May 2009 17:29
Type Auto: 318dA

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Bimlove »

Voor de vorige auto heb ik al wat dingen gedaan.
Rechtsbijstand, die zegt niets te kunnen doen als BMW aangeeft dat de auto ok is, Radar, geen reactie, Belbus, geen reactie.
Bye,
Bimlove.

ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 33

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by ArnoldC »

Hoe staat het ondertussen met de auto? Gr arnold

Topic Author
Bimlove
1e Versnelling
Posts: 112
Joined: 15 May 2009 17:29
Type Auto: 318dA

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by Bimlove »

ArnoldC wrote:Hoe staat het ondertussen met de auto? Gr arnold
Ik heb er inmiddels ruim 16K mee gereden en ik krijg een beetje het idee dat het wat minder wordt.
Eens zien wat ie verder gaat doen.
Bye,
Bimlove.

ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 33

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by ArnoldC »

Dat is een al wat positiever bericht. Ben benieuwd hoe het zich verder zal ontwikkelen!

MAd
3e Versnelling
Posts: 521
Joined: 16 Nov 2009 16:49
Type Auto: 525i Touring E39

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by MAd »

Hallo beste BMW vrienden,

Als de dealer er niet aan uit komt, ga dan eens de zuid Oost grens over bij een Duitse dealer.

Of ga eens langs bij en goede dealer, de dealer waar Arnold werkt, ik hoor daar niets anders dan goede verhalen over.
Ik zelf ben er ook tevreden over, als ik zo eens hoor wat sommigen betalen voor het uitlezen bij hun dealers, en wat ik bij deze BMW dealer betaal. Dat kan zo als iok vernomen nheb van andere BMW vrienden wel eens een verschil uitmaken van soms wel 100,00 euro!!!!!!
Ja, en dat zijn echt geen grappen van mijn zijde hoor, maar dit is echt de waarheid, ondervonden en vergeleken door mij zelf.
Een simpel voorbeeld. Het uitlezen van de BMW omdat het airbaglampje brandt, in mijn geval was het dus een negental oude storings meldingen, het uitlezen en het resetten van dit geval, dat koste mij dus 38,00 euro!
Ik hoor van andere fora leden op andere fora vna BMW wel bedragen passeren van 140,00 euro !!
Maar ik zeg er dus wel bij, als zij dit aan mij voor liegen, dan lieg ik dit helaas ook, maar waarom zouden de fora leden hier mee overdrijven... Ik ben dus bij dezelfde dealer gegaan waar Arnold werkt, maar dan enkel bij de vestiging in Roosendaal, gewoon omdat deze dichterbij is voor mij.

Als de dealer er niet aan uitkomt, dan kan men het misschien eens proberen bij een BMW specialist, of net wat ik dus al eerder aanhaalde in Duitsland, zij hebben weer een kortere aanspreek route naar de fabrikant, kan misschien ook nog iets uitmaken, U omzeilt dan wel de importeur op deze wijze, misschien dat dit de oplossing kan betekenen voor U.

Nooit geschoten is altijd mis.

Ik vind het erg raar, dat er bepaalde defecten soms niet gefixt kunnen worden, en gelukkig mag ik u wel zeggen, dat dit niet enkel bij BMW voorvalt, maar zelfs bij meerdere automerken.

Ik wens u vooral succes toe, en ik hoop dat er een oplossing voor handen is, en dat u verder toch nog heel veel plezier mag gaan beleven van Uw BMW.

Met vriendelijke groet,
Ad

ArnoldC
1e Versnelling
Posts: 229
Joined: 08 Jun 2010 18:07
Type Auto: 318 D Compact (E46)
Location: Middelburg
Age: 33

Re: Terugkerende problemen met koppeling 318D

Post by ArnoldC »

Ad, fijn dat je zo positief bent over over ons bedrijf, dat is fijn om te horen! We zitten nu wel in een beetje vervelende situatie, de monteur had ook onderkend dat de bak niet fijn schakelt, maar dat het nog wel binnen toleranties van BMW valt. Zij zullen dus nooit en te nimmer voor garantie een nieuwe bak gaan geven, dat komt ook omdat ze nu echt enorm bezig zijn met kostenbesparende maatregelen wat garantie betreft, en je dus aan strenge voorwaarden moet voldoen wil je garantie krijgen. Al met al is het soms een heel getouwtrek. Mochten ze een nieuwe bak willen monteren, dan zal de rekening toch echt voor de dealer zelf zijn, en dat gaan ze natuurlijk ook niet doen omdat het een duur grapje is. Ze zullen bij onze garage en bij een duitse dealer waarschijnlijk niet veel anders zeggen, maar je zou het kunnen proberen. Daarnaast weet ik ook niet hoe het zit als je met een in NL geleverde auto naar duitsland gaat, garantie technisch gezien. Je hebt best kans dat ze daar zeggen dat het met de Nederlandse importeur uitgevochten moet worden. Zo was er op dit forum ook nog wel eens een ander verhaal over een uit duitsland geimporteerde auto. Bij deze brak de distributieketting maar BMW NL gaf daar geen coulance op, omdat de auto niet door hun geimporteerd was. Hij is dus alsnog in duitsland gerepareerd met de daar geregelde coulance. Maar informeren kan altijd. Naar een specialist (in mijn ogen een niet-dealer?), gaat dit verhaal ook nog niet op, omdat de auto nog in de garantie zit.
Locked

Return to “Archief”