BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

LMM Imitatie of orgineel

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
bbass
Neutraal
Type Auto: BMW e46 320d Touring

LMM Imitatie of orgineel

Post by bbass »

Dag allen,

Sinds kort trotse bezitter van een 320d uit 2002 (facelift 150pk) zie ook: http://www.bmwforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=9968 Inmiddels zo`n 6000 km verder en nog steeds vol op aan het genieten.
Zoals je kan lezen in Even voorstellen (zie link)is het voor mij de sport om voor een duppie op de eerste rij te zitten. (ik weet dat je dit niet moet willen als je BMW wilt rijden en hoor jullie denken cheap ass %#&$#@& maar die discussie wil ik nu niet voeren!!!) Ik lach me kapot als ik hoor dat een vriend van me( 330d 2002) de aanschafwaarde van mijn bakkie aan onderhoud kwijt was de laatste beurt en ik wil hem graag af en toe de ogen uit steken.....

Dus de volgende vragen:
Nu wil ik e.e.a. aan onderhoud gaan doen en wat zaken preventief vervangen. Zit wel met een aantal vraagjes...
- Ik zou eigenlijk (preventief) de LMM willen vervangen. Nu zijn er ook imitatie LMM`s te vinden. Heeft iemand hier ervaringen mee? De auto pluimt af en toe een beetje bij volle belasting, neit heel erg maar toch....stoor me er wel aan. Nu moet ik nog filters, vloeistoffen etc vervangen dus wellicht dat al scheelt?! Misschien dat eerst doen en kijken hoe of wat? Auto heeft nu 300.000 gelopen. Volgens vorige eigenaar is de turbo vervangen bij 240.000 dus verwacht niet dat het in de turbo zit.
- Verder draagarmen voor, remschijven + blokken, eigenlijk beetje standaard onderhoud. Is hier imitatie hier afdoende?
- Wat is nog meer handig om preventief te vervangen?

Ben benieuwd!

Groet,

Bas

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: LMM Imitatie of orgineel

Post by Redhead »

Als je LMM de geest geeft merk je dat aan vermogensverlies en slecht oppakken. Een schoon luchtfilter en een gereinigde EGR en inlaat traject doet ook een hoop voor een zuinige motor. Daarbij is afblinden van je EGR nog beter. Weet niet of je die bij BMW ook moet wegschrijven in de ecu trouwens. Bij vag tot 2005 meestal niet.

Een imitatie LMM is meestal een un-branded OE unit. En geeft geen probleem. Je kan ook kijken of je een ruilsysteem kan benutten. Garage levert dan voor niet te veel geld een nieuwe.

Dat pluimpje kan ook gewoon opgeslagen roet uit de uitlaat zijn. Die potten zitten natuurlijk goed vol na 12 jaar.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
bbass
Neutraal
Type Auto: BMW e46 320d Touring

Post by bbass »

Dank voor je reactie!
Heb onlangs EGR er af gehaald en geheel schoongemaakt, Gelijk de leidingen naar de intercooler helemaal schoongemaakt. Lag een behoorlijke drap in en de EGR zat helemaal vol met roet. Gaat sinds dien wel iets beter maar af en toe bij vol gas zie ik nog een pluimpje. (wel stukken minder) Denk niet dat het kwaad kan, het blijft een diesel met 300.000+ op de teller.....
Ik heb naar mijn idee geen vermogensverlies maar lees her en der dat het goed is om de LMM elke 200.000 te vervangen. Aangezien ik de auto weer helemaal fris wil maken leek mij dat iets om meteen mee te nemen. Ik ga gewoon een imitatie LMM proberen (scheelt zo`n 250 euro) en kijken wat ie doet!

Verder hoor ik zeer veel wisselende verhalen over draagarmsetjes, ook prijzen verschillen nogal. Ik ben benieuwd of ik mijzelf in de vingers knip als ik voor een van de goedkoopste setjes ga (rond de 150) of dat ik door moet pakken en voor 350 een set moet kopen (die naar zeggen van de verkopende partij extra verstevigd zijn, nu weet ik niet of er ook een betere hydorlager aanhangt want daar zit volgens mij meestal het probleem)Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft?

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

hydorlager??? wat is dat daar heb ik nog nooit van gehoor en al heel wat draagarmen vervangen.

Draagarm moet je van Meyle pakken in de verstevigde variant.
LMM moet je alleen vervangen als die kapot is en preventief vervangen slaat op oorlog dan kan je beter je waterpomp preventief vervangen die gaan net zo vaak stuk maar als die stuk gaat is de kans op motorschade relatief groot.
Kapotte LMM trek je de stekker af en rij je mee naar huis en zet je binnen enkele minuten een andere in ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”