BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

2 Vragen over me nieuwe auto!!

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
JmSchuiteman
Neutraal
Type Auto: BMW 535D E61

2 Vragen over me nieuwe auto!!

Post by JmSchuiteman »

Beste forumleden/experts!!! :)

Ik heb 2 dingetjes met me auto waar ik me niet helemaal prettig bij voel aangezien ik over 2 weken op vakantie ga,
Het gaat om een BMW 535D e61 automaat.
Mijn problemen zijn :

Als ik weg rij met een koude motor, dus smorgens ofzo, dan schakelt hij behoorlijk beroerd, daarmee bedoel ik dat alleen van de 1e naar de 2e versnelling heel schokkerig gaat, terwijl als ik een stuk heb gereden daar geen last van heb... Wat zou dit kunnen zijn? Is het een idee om de versnellingsbak een onderhoudsbeurt te laten geven?? Nieuwe olie ofzo?

Mijn 2e ding is : ik reed gisteren een stuk en toen ik de auto parkeerde zag ik links voor op mijn velg een heleboel zwarte spetters zitten.. Ik dacht meteen aan remolie, vanmiddag probeerde ik het schoon te maken maar ik kreeg niet alles eraf.. Ik heb het idee dat het behoorlijk agressief is... Ik merk verder niets aan het remmen.
Morgen ga ik kijken of er verse sporen op zitten.

Alvast bedankt voor jullie reactie's!!

Groeten Jeroen!

Dannywinters
Neutraal
Type Auto: Bmw 316, 320, 325

Re: 2 Vragen over me nieuwe auto!!

Post by Dannywinters »

Je versnellingbak een beurtje geven is geen slecht idee wij doen het in de garage regelmatig en de klanten komen de volgende dag terug om te zeggen dat het een wereld van verschil is:p
Nieuwe olie en een nieuwe filter erin
Het is wel prijzig
Bmw e36 316i compact
Bmw e36 320i coupe
Bmw e36 325i coupe

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: 2 Vragen over me nieuwe auto!!

Post by Redhead »

Als bak slecht schakelt idd eerst beginnen met olie wissel.
Heb net een automast gekocht en die werkt prima, masr gooi er toch nieuw filter en olie in straks. Lastig zelf te doen dus moest nog kijken wat het kan kosten.

Wat kost dat ongeveer, Danny?

Rommel op je velg dat slecht weggaat kan eerder wiellager of homokineet vet zijn. Remolie zie je haast niet en had je zeker bemerkt. Dan remt de wagen niet meer of nauwelijks. Pedaal komt dan slecht terug en trspt makkelojk in.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
Post Reply

Return to “2004 - 2009 (E60,E61)”