Ik heb een BMW E46 compact, 316ti uit 2002 met 240k op de teller.
Net 4 daagjes. Heerlijke auto, tot aan eergister toen ik hem 2 dagen had. Trots reed ik naar werk, en wilde ik hem parkeren. Toen ik de koppeling op liet komen en achteruit reed viel het blok uit. Daarna startte ik de auto weer.. en viel ze meteen weer uit. Daarna lukte niks meer... de startmotor ging wel rond, maar aanslaan deed het blok niet meer. Zelf dacht ik dat ze verzopen was. En later toen bleek dat ze niet verzopen was dacht ik dat de brandstofpomp ermee gekapt was en ze geen benzine kreeg. (of een relais).
Ik heb de auto toen naar mijn woonplaats gesleept en de garage next door gevraagd te kijken. Deze had het heel druk.. pas 2 dagen later keek hij er even naar aan het eind van de dag. Zijn reactie; "bij het starten hoor ik meteen dat het blok geen compressie heeft, dit wordt een duur grapje"...

Aangezien ik er weinig van snap (ik ben ondanks mijn liefde voor auto's geen techneut) heeft hij me een beetje meer uitleg gegeven over de twee mogelijkheden die het volgens hem zijn. De distributieketting was niet gebroken, want deze zat er nog steeds omheen;
- De elektromotor van de nokkenas is kapot, daarom staan de kleppen open en word ter geen compressie opgebouwd.
of
-De distributieketting is een paar tanden versprongen waardoor de tijd niet goed stond, en mijn blok intern beschadigd geraakt is en daarom niet aanslaat. (ik heb de auto trouwens ook aangeduwd met vrienden in de hoop dat hij dan aansloeg, dus wellicht nog meer kapot gemaakt toen ik dat deed

Ik ben hier natuurlijk erg van geschrokken en ten einde raad.. het laatste beetje geld (vakantie geld) dat ik had heb ik in de BMW gestopt.. een dure reparatie kan ik nu echt niet gebruiken. De vorige eigenaar van de BMW is ook wel geschrokken en had dit niet verwacht (dat geloof ik ook wel). Hij wil morgen even komen kijken bij de auto met een bevriende auto monteur en kijken of deze monteur iets voor me kan betekenen.
Daarom leg ik mijn vraag voor aan jullie.. denken jullie dat wat hij zegt aannemelijk is? Of zien jullie nog andere mogelijkheden?
In het ergste geval kan ik een motorblok kopen op marktplaats van 500 euro. Geen idee wat er met dat blok gebeurd is en wie dat kan inbouwen. Kennen jullie een monteur die dit voor een mooie prijs kan in de regio Den Haag? Of iemand die blokken of gereviseerde motorkoppen te koop heeft? (evt via prive bericht)
Elke hulp is welkom... heel erg bedankt alvast!