Beste forumgenoten,
Zoals sommigen misschien in mijn voorstelronde hebben kunnen lezen ben ik sinds een week of twee de eigenaar van een 320d uit 2005. Enige mankement: het vliegwiel moest worden vervangen. Dit is reeds gebeurd, incl. drukgroep, druklager en koppelingsplaat.
Nu heb ik hem vanmiddag echter opgehaald en hij piept vanaf dat moment bij het starten, heel kort even. Dit geluid komt vanuit de motorkap. Echt op het moment dat ik de startknop indruk en de motor aanslaat. Daarna is het weer weg. Klinkt als het geluid van een multiriem.
Echter is bij 171.151km de volledige set vervangen, denk aan dynamobout, multiriem en v-snaar bij Bosch Car Service.
Kan het zijn dat hij opeens te los ligt?
Deze stuurt namelijk ook de stuurbekrachtiging aan en mijn stuur suist wat bij het draaien.
Iemand enig idee?
Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg,
Pieter
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Multiriem / v-snaar piept bij start
Moderator: Moderator Team
Re: Multiriem / v-snaar piept bij start
Beste Pieter,
Dit kan diverse oorzaken hebben. De riem kan slippen de riem strakker zetten is mogelijk een oplossing. Als je hiervoor geen last van de piepende snaar hebt gehad kan het zijn dat een van de poelies zwaarder loopt (lees lastiger in beweging te krijgen) dit kan bijvoorbeeld duiden op slijtage van je dynamo.
De beide riemen op jou motor even beoordelen op spanning en scheurtjes en gelijk de poelies even nalijken.
Succes !
Dit kan diverse oorzaken hebben. De riem kan slippen de riem strakker zetten is mogelijk een oplossing. Als je hiervoor geen last van de piepende snaar hebt gehad kan het zijn dat een van de poelies zwaarder loopt (lees lastiger in beweging te krijgen) dit kan bijvoorbeeld duiden op slijtage van je dynamo.
De beide riemen op jou motor even beoordelen op spanning en scheurtjes en gelijk de poelies even nalijken.
Succes !
-
- 4e Versnelling
- Type Auto: E36 320i Sedan
of gewoon je stuurbekrachtegingspomp ver overleden.
( mooi scrabble woord trouwens
)
( mooi scrabble woord trouwens

Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Ik heb een bmw f20 , als ik de motor start met de startknop piept die . Is later wel over . Wat kan dit zijn .
-
- Neutraal
- Type Auto: Auto Inkoop Amsterdam
- Location: Zekeringstraat 17A ,1014 BM ,Amsterdam ,Noord Holland ,Netherlands
Beste Pieter,
Gefeliciteerd met je 320d! Dat piepje klinkt inderdaad als een multiriem die nét wat te los zit. Zeker omdat je ook aangeeft dat je stuur suist bij het draaien, zou ik de spanning even laten controleren. Vaak is dit snel opgelost bij de garage.
Mocht je op termijn besluiten je BMW of een andere auto te verkopen, neem gerust eens een kijkje op mijn website <a Auto Inkoop Amsterdam<. Wij helpen met een snelle en eerlijke auto inkoop in Amsterdam.
Succes en veel veilige kilometers!
Groeten,
Jan De Jong
Gefeliciteerd met je 320d! Dat piepje klinkt inderdaad als een multiriem die nét wat te los zit. Zeker omdat je ook aangeeft dat je stuur suist bij het draaien, zou ik de spanning even laten controleren. Vaak is dit snel opgelost bij de garage.
Mocht je op termijn besluiten je BMW of een andere auto te verkopen, neem gerust eens een kijkje op mijn website <a Auto Inkoop Amsterdam<. Wij helpen met een snelle en eerlijke auto inkoop in Amsterdam.
Succes en veel veilige kilometers!
Groeten,
Jan De Jong