BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Automaat laten spoelen vandaag.

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Automaat laten spoelen vandaag.

Post by Redhead »

Net terug van een bak service. De automaat schakelde niet helemaal zoals het zou moeten. Koud en in kick-down was er wat op af te dingen. Ook kruipen deed hij te sterk.

Bij een garage in Nijkerk kon ik terecht voor een flush behandeling. In omgeving Almere zit niemand die dat doet.

[ external image ]

[ external image ]

Bak wordt gereinigd en door de versnellingen gehaald. Daarna filter gewisseld.
Helaas was de carterpakking er niet, dus dasr krijg ik Dinsdag nog een nieuwe voor.
Dus hij is nu met oude pakking dicht gezet.

Dan gaat de nieuwe atf er in met een conditioner. Wordt de boel gevuld en oude olie verder afgevloeid.
Dan kan de boel weer afgekoppel worden.
EGS wordt uitgelezen en gereset. En klaar.

Nu is het weer een zijdezacht stukje techniek. :ja:

Rijdt ontiegelijk veel soepeler. En is minder sterk aan het kruipen. Dus de volgende 180K kunnen erbij gezet worden :D
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Jordi
Neutraal
Type Auto: E39 523i '97 automaat

Re: Automaat laten spoelen vandaag.

Post by Jordi »

In almere doet Autobedrijf Tiggelman dit, zit in de Palmpolstraat nr 14
Je had zelf een mooie BMW, helaas miste jouw BMW een wieldop, wat te doen? je gaat toch niet 4 nieuwe doppen kopen omdat je 1 wieldop mist? Nee, dat is belachelijk. Op een dag zie je een BMW staan, ondanks de mooie lijnen gaan jouw ogen direct naar de simpele wieldoppen die op de auto bevestigd waren. "He" dacht je, "als ik nou 1 wieldop van die BMW haal, dan is mijn probleem helemaal opgelost en heeft het me niks gekost" Zo gezegd zo gedaan en de zielepiet leefde nog lang en gelukkig met 4 wieldoppen.

Jeremy Clarkson over de E39," Je zit niet in een auto, Je zit in je tweede huiskamer"

Topic Author
Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Post by Redhead »

Wist ik niet. Maken er ook geen reclame mee. Sowieso is hun site nogal mager qua info.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Jordi
Neutraal
Type Auto: E39 523i '97 automaat

Post by Jordi »

Haha dank je, die website heb ik ooit eens voor ze gemaakt, en heb nog geen opdracht gekregen dit toe te voegen.
Site moet ziezo aangepakt worden, waarschijnlijk is via de website jamesautoservice.nl wel te zien dat dit een van de services is die ze verlenen.

m.v.g

jordi
Je had zelf een mooie BMW, helaas miste jouw BMW een wieldop, wat te doen? je gaat toch niet 4 nieuwe doppen kopen omdat je 1 wieldop mist? Nee, dat is belachelijk. Op een dag zie je een BMW staan, ondanks de mooie lijnen gaan jouw ogen direct naar de simpele wieldoppen die op de auto bevestigd waren. "He" dacht je, "als ik nou 1 wieldop van die BMW haal, dan is mijn probleem helemaal opgelost en heeft het me niks gekost" Zo gezegd zo gedaan en de zielepiet leefde nog lang en gelukkig met 4 wieldoppen.

Jeremy Clarkson over de E39," Je zit niet in een auto, Je zit in je tweede huiskamer"
Post Reply

Return to “Algemeen”