BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

luie motor

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
timothy_mignolet
Neutraal
Type Auto: e46 320d

luie motor

Post by timothy_mignolet »

hallo
heb een vraag heb gisteren een e46 320d uit 2001 148000km volledig m tech uitvoering uit fabriek alcantare zetels m velgen (vooraan 17inc 225 achteraan 17inch 245) met zwarte dak hemel enzo in perfect staat heeft altijd in een garage ggestaan nooit buiten

maar bij de test rit ging de auto dus niet vooruit een traktor kon mij voorbij rijden de man zei dat hij nooit over de 2000 toeren kwam hij probeerde rond de 1500 nu zei iedereen ook kameraad die was gegaan dat kan geen kwaad die wagen moet je op het gemak losrijden die is dat niet gewent

nu klopt dat want heb nog maar een voorschot gegeven en normaal morgen kan ik hem gaan halen als hij gekeurd is
maar krijg ik die nog losgereden zodat hij terug zijn pk's heeft en trekt gelijk een 2liter moet trekken.
zonder dat het mij honderden euro's gaat kosten
hopelijk is hier iemand die mij kan helpen
want 4 maanden geleden was hij nig volledig blanco gekeurd
alvast bedankt

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: luie motor

Post by 325i »

Tussen een luie motor en een niet trekkende motor zit een groot verschil
Ik kan het vanuit m`n computer natuurlijk niet beoordelen en ik wil je geen slechte zin bezorgen over je pas aangeschafte bimmer maar zoals jij het uitlegt denk ik eerder dat er iets anders aan de hand is.
Het is sowieso erg vreemd dat een diesel van 12jaar oud pas 148dkm gelopen heeft en nog nooit een autobaan gezien heeft.
Teminste als een auto nog nooit meer dan 2000rpm gedraaid heeft gok ik dat die alleen maar binnendoor gereden heeft.
Wellicht zit er een roetfilter onder en zit die verstopt , dit gebeurd erg veel met diesels die nooit warm worden en alleen maar korte stukje rijden.
Of een turbo die overleden is dat is ook nog een optie want zoals jij het uitlegt is het niet meer een luie motor maar een motor waar iets kapot aan is
Alleen het blijft allemaal een erg vreemd verhaal met wat die verkoper vertelt en ruikt een beetje naar onraad.
Ik zou hem maar eens goed laten nakijken als die voor je deur staat dan heb je nog altijd iets om op terug te vallen
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

BMW///STYLE
Neutraal
Type Auto: E46 323ci

Post by BMW///STYLE »

Het kan uiteraard vanalles zijn of hij wil net niet over de 2000 toeren gaan om problemen te verstoppen, turbo..luchtmassameter..en idd verstopte roetfilter

Redhead
2e Versnelling
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Post by Redhead »

All of the above.

Lijkt mij ook vreemd verhaal anders. En minder dan 10 K per jaar ook erg laag. Kijk maar of je bonnen kan vinden die dit logidch verklaren. Iemand die zo'n type wagen koopt voor die km standen per jaar heeft altijd al geld over gehad dan...
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Topic Author
timothy_mignolet
Neutraal
Type Auto: e46 320d

Post by timothy_mignolet »

Heb de koop geannuleerd naar Bmw zelf gebeld en die denken ook waarschijnlijk turbo die dood is
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”