Page 1 of 1
Vacuum probleem ?
Posted: 25 Jul 2013 13:40
by Chili
Geachte l.
vanaf de dikke luchtinlaat pijp (halverwege) lopen twee dunnere slangetjes (aan de bovenkant) weg , het dunste slangetje is bij mij helemaal door.
gisteren een nokkenas sensor vervangen (foutmelding) , maar heb ook een melding van arm mengsel op alle cilinders .
is dit wellicht veroorzaakt door bovenstaande.???
Alvast bedankt voor de moeite.
Chili
Re: Vacuum probleem ?
Posted: 25 Jul 2013 16:54
by Chili
Slangetje vervangen maar lijkt nog steeds het probleem te hebben .
Gister ging het motormanagement waarschuwings lampje branden , fout nog niet gereset .
kan dit er mee te maken hebben ?
m.a.w. als de fout er uit is dat er dan pas met nieuwe waarden wordt gemeten ?
Re: Vacuum probleem ?
Posted: 25 Jul 2013 17:08
by 325i
als de auto een fout heeft op mengen verhouding wat fou tis gaat die meestal op noodloop en zal je de auto eerst moeten resetten aangezien de ecu de fouten onthoud.
Mocht het dan nog niet opgelost zijn zou ik eens de lambda waarde meten
Re: Vacuum probleem ?
Posted: 25 Jul 2013 17:33
by Chili
Re: Vacuum probleem ?
Posted: 25 Jul 2013 17:36
by Chili
[ external image ]
Had het idee dat het niets uitmaakt of ik deze wel/niet aansluit.
Kan iemand mij vertellen wat hier de functie van is ?
deze foto's even ter info .
Re: Vacuum probleem ?
Posted: 26 Jul 2013 20:17
by Chili
Storing na vervangen slangetje en nokkenassensor.:
Misfire op 1, 4 en 6.
Geen nokkenas melding meer.
Gewist en slaat stationair ineens 2 keer af.
Uitlezen en geen storing melding.
Na flink optrekken naar de 130 en dan terug zakken naar de 80 begint de motor
Te haperen als ik deze snelheid vast hou. (daarna ook stationair schudden)
Wederom geen storing.
Rijdt met uitgewisselde lmm zonder resultaat.
Iemand enig idee waar ik moet zoeken?
Re: Vacuum probleem ?
Posted: 26 Jul 2013 20:56
by 325i
misfire 1,4 en 6 zou beteken dat je 3 bobines kapot heb en als ik je verhaal hoor zal dat ook wel zo zijn.
Foutmelding zal over enkele dagen wel terug komen
Bobines komt ook regelmatig voor bij BMW dus niks vreemds maar wel minder leuk want die zijn niet echt heel goedkoop.
Wat je kan proberen is wat zuurvrije vaseline aan de bougiedoppen doen en hopen dat die daar gewoon overspringt en wat nieuwe bougies is ook nooit iets overdrevens om te doen die kosten immers niet veel en ze zouden maar half gaar zijn.
Als je begint bij het duurste en het is het goedkoopste zal je niet blij zijn denk ik