Beste BMW Vriende
ik heb volgende probleem
bij versnelling 4 en 5 krijg ik melding (storing in transmissie) dan maakt die hooge toeren moet me auto opnieuw start is de foutmelding weg
bij versneling 1,2,3 schakelt super goed
wat heb ik tot nu toen gedaan:
heb nieuwe oliebak vernieuw en die was helemaal zwart maar de probleem is niet verholpen alleen schakeld nog beter bij 1,2,3
hebben jullie tips voor mij alvast bedankt
Bmw 118D 140.000km stand bj2008 M Uitvoering
Mvg Adem
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Automaat storing in transmissie HELP 118D
Moderator: Moderator Team
Re: Automaat storing in transmissie HELP 118D
Beste Adem,
Heb je de auto al uit laten lezen?
Wat je kan proberen is de automaatbak softresetten:
1) Doe de auto aan op de sleutelstand 2 (auto starten zonder motor)
2) Het gaspedaal helemaal indrukken voor 30 seconden
3) Auto uitzetten en weer helemaal aanzetten.
De auto zou weer beter moeten schakelen. Als dit niet helpt, dan heb je een groter probleem. BMW kan de automaatbak hardresetten. Als het toch een hardware probleem is, zal het een dure reparatie zijn, want BMW kan dan waarschijnlijk niet veel anders doen dan de automaatbak vervangen.
Heb je de auto al uit laten lezen?
Wat je kan proberen is de automaatbak softresetten:
1) Doe de auto aan op de sleutelstand 2 (auto starten zonder motor)
2) Het gaspedaal helemaal indrukken voor 30 seconden
3) Auto uitzetten en weer helemaal aanzetten.
De auto zou weer beter moeten schakelen. Als dit niet helpt, dan heb je een groter probleem. BMW kan de automaatbak hardresetten. Als het toch een hardware probleem is, zal het een dure reparatie zijn, want BMW kan dan waarschijnlijk niet veel anders doen dan de automaatbak vervangen.