BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Turbogeluiden 116i F20

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Jaco
Neutraal
Type Auto: BMW1 116i f20

Turbogeluiden 116i F20

Post by Jaco »

Allen,

Wie herkent dit?

Tussen de 80 en 100 km, draait de motor +/- 1500 tpm (automaat) en treed een hinderlijk brommend geluid op. laat ik het gas los dan verdwijnt het brommend geluid weer langsaam. Geef weer gas en en het geluid komt weer terug. Bij hogere snelheden (> 100 km) verdwijnt het geluid. Volgens mij komt het van de turbo. Heb in alle standen gereden: comfort/sport, maakt geen verschil.

Heb kortgeleden samen met de werkplaatschef van BMW Maaral een proefritje gereden, ook hij verdenkt de turbo, maar wat het is?

De computer is uitgelezen en geeft geen foutmeldingen in die richting. Soortgelijke klachten zijn niet bekend bij BMW Maaral.

Wie het weet mag het zeggen http://www.bmwforum.nl/posting.php?mode=post&f=60#

Graag jullie reactie! groetjes,

Jaco

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: Turbogeluiden 116i F20

Post by 325i »

dat kan denk ik geen mens zeggen aangezien je voor zoiets een proefrit moet maken.
En veel 1serie F20 rijders zitten hier niet
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Leeuwen999
1e Versnelling
Type Auto: 118I ( 2015 )

Post by Leeuwen999 »

Hallo,

Ik heb een 118 I ( F 20 ) en heb geen brommend geluid maar wel behoorlijke trillingen tussen de 1700 en 2500 toeren/min ( zie ook mijn post over 118 I ( F20 ) vragen ). Ik vind het storend en de auto niet echt lekker rijden. De dealer geeft aan dat het bij het concept hoort en kan/wil er niets aan doen. De computer geeft bij uitlezen geen fout ( zegt me niet zoveel trouwens, heb ik in het verleden ook al gehad en na lang doorzeuren bleken er toch bobines kapot ). Zelf denk ik dat het een kwestie is van afstelling omdat hij het soms erger doet dan anders.
Tijdens het koud starten bromt de uitlaat wel heel erg trouwens ( mensen op de parkeerplaats kijken om als ik start ), erger ik me aan
Ik vind de auto niet echt top, geen BMW-kwaliteit ( er zijn wel meer kleinere zaken waar ik me aan erger ). BMW-Nederland geeft ook niet thuis

Laat maar even horen als er wat gevonden wordt

B.v.d. Arie

Mielemans
Neutraal
Type Auto: 116i

Post by Mielemans »

Hallo!

Ik heb een 116i (F20) en heb inderdaad ook al bijna twee jaar bij het starten een resonantie. Aangezien ik dacht dat het de uitlaat was, los hittescheld of iets dergelijks, heb ik dat na laten kijken. Een collega van mij wees mij er echter op dat bij zijn 335i ooit 2 keer de turbo's waren vervangen, omdat die ook een raar geluid maakten. Het geluid herinnerde me ook een beetje aan versleten rolletjes bij een scooter, meer dan tien jaar geleden. Al met al, klinkt het niet goed. En is de oorsprong het niet echt makkelijk aan te wijzen. Bij de garage kunnen ze ook niets vinden, maar waarschijnlijk omdat het probleem meer ergens onder de motorkap ligt. Misschien eens langs rijden bij de direct service, maar daar word je ook nooit direct geholpen.

In het begin talloze problemen gehad, terugroepacties (waarbij ik bijna een auto moest huren!!), raam wat niet dicht ging, ruitenwisser die niet uitging en als klap op de vuurpijl hebben ze paar maanden geleden mijn Navi en alles eronder gejat, inclusief iDrive knop.

Denk dat ze niets gaan vinden, maar ga het gewoon weer proberen bij de dealer.

Emiel

Leeuwen999
1e Versnelling

Post by Leeuwen999 »

Als je al bijna 2 jaar de problemen hebt is de garantie dus binnenkort afgelopen. Probleem is dan voor BMW opgelost. Misschien vinden ze dan wel wat, dan zijn de kosten namelijk niet meer voor BMW, maar voor de klant. De houding van BMW in deze vind ik slecht, men wijst veel klachten van de hand met als argument "het hoort bij het concept".
Ik heb zelf ( nog ) niet de ervaring trouwens dat ik een auto moet huren als er een probleem is, lijkt met ook niet acceptabel ( is denk ik trouwens een maatregel van de dealer, aangezien het een terugroepactie betreft ( staat hierover niets in de garantievoorwaarden ? )).
Vind je de motor trouwens ook trillen?
Ik vind dat we als klant in een lastig paket gedwongen worden, laat je er een ander naar kijken vervalt de garantie, maar BMW zelf doet niets
Wel balen dat ze de navi gestolen hebben, is door verzekering vergoed neem ik aan?
Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen bij de dealer

Gr Arie

Mielemans
Neutraal

Post by Mielemans »

Ja, top hè? Dan krijg je gelukkig nog wel een bericht van de dealer met"onderwerp: "De garantie op uw BMW loopt bijna af. Langsrijden bij de dealer heeft niet zoveel zin, want ze hebben totaal geen idee waar ze moeten kijken. En ik rijd ook "maar" een 1-serie, dus echt serieus word je niet genomen.

De kwestie bij het huren van een auto heb ik gelukkig ook snel kunnen weerleggen, zeker na 2 uur (!) wachten een keer. Ik kom hem wel halen als hij gemaakt is, leen(huur)auto graag! Bij terugroepacties bieden ze gelukkig met hoop pijn en moeite wel wat aan, beginnend met een leenfiets...

De motor loopt soms als een zon, geruisloos maar meestal als hij koud is, klinkt hij toch niet lekker.

De verzekering heeft inderdaad alles vergoed, maar wel een maand je auto kwijt, omdat de kabelboom doorgesneden was en er drie keer een expert is komen kijken naar mijn auto.

Ik ga nog maar eens proberen bij Direct Service aan te kloppen, maar ik denk dat ik het weer mag doen met een kastje naar de muur; "u kunt het beste even een afspraak maken, dan gaan de monteurs kijken, maar als ze niets vinden, betaalt u de onderzoekskosten", ook wel redelijke dooddoener.

Groet!

Mielemans
Neutraal

Post by Mielemans »

Heb afgelopen maandag de auto bij de dealer neergezet, zodat zij 's ochtends konden gaan luisteren naar het geluid. Op zich geen gek idee, leek me zo. Dinsdagmiddag werd ik gebeld door de dealer: "het ligt aan de wastegate van de turbo, dit komt vaker voor en hoort erbij. Ik hoef me geen zorgen te maken." Hele geruststelling, zeker als over drie maanden opeens de turbodruk wegvalt en ik geen garantie meer heb. Ik geef het op!

Groet.

Leeuwen999
1e Versnelling

Post by Leeuwen999 »

"Hoort erbij" is iets wat ik ook steeds hoor. Hoort erbij dat een vast navigatiesysteem van € 2000,- slechter te updaten is dan een los systeem van € 100,- en dat de lak al na een paar uur aangetast wordt door volgelstront, dat de motor trilt en bromt, dat de kleur van het kunststof anders is dan de metalen delen. Ik ben er eigenlijk wel kaar mee
BMW Nederland klantenservice ( dat ze het nog zo noemen ) laat na 3 brieven ook niets meer van zich horen.
Ik lees er echter verder niet zo heel veel over, dus of het is exemplarisch of men accepteerd het. Ik niet, mijn volgende wordt geen BMW meer ( of een oude goede zonder turbo, die heb ik vele jaren met plezier gereden )

Gr Arie

Leeuwen999
1e Versnelling

Post by Leeuwen999 »

Lopen er nu nog acties bij de dealer om te zoeken wat het probleem is?
Als er via de dealer of BMW-Nederland geen vooruitgang meer geboekt wordt, is er dan nog iets waar je kan vragen/klagen? ( hoofdkantoor in Duitsland misschien? Ik vind het eigenlijk gewoon te gek voor woorden dat je na twee brieven niets meer hoort van BMW-Nederland en men blijkbaar mij als klant niet meer belangrijk vindt )

Gr Arie

Mielemans
Neutraal

Post by Mielemans »

Eigenlijk niet, mijn garantie is verlopen inmiddels en ik was er een beetje klaar mee dat er totaal geen medewerking was van BMW Den Haag. Ga waarschijnlijk toch geen 10 jaar in deze auto rijden en tot op heden is het geluid niet erger geworden. Maar het blijft een hele rare gang van zaken. Had overigens nog gebeld met BMW Nederland en die adviseerden mij toch terug te gaan naar de dealer...Daar heb ik ook even voor bedankt. Volgende auto geen BMW met turbo.

Groet
Post Reply

Return to “1 Series”