BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Eerste versnelling

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
dafaye
Neutraal
Type Auto: e46 316i

Eerste versnelling

Post by dafaye »

Sinds kort heb ik het probleem dat de auto heel slecht in de eerste versnelling gaat. Dit als gevolg van een foute schakelactie hoogstwaarschijnlijk. Soms valt de pook netjes in de eerste versnelling, maar vaak gaat dit niet echt soepel of zelfs helemaal niet. De rest van de versnellingen gaat netjes.

Nu ben ik in de garage geweest en hun advies is de versnellingsbak demonteren en open maken. Vermoedelijk is er iets verbogen. Kosten zijn rond de 1000 euro.

Heeft iemand een idee wat het verder zou zijn, of is het advies van de garage het beste? Misschien weet iemand nog een adres in Zuid-Limburg :ja:

Thanks,
Daan

RickVanHout
Neutraal
Type Auto: BMW E30

Re: Eerste versnelling

Post by RickVanHout »

Hallo Daan,

Het komt ooit voor dat de overbrenging van de versnellingspook naar de versnellingsbak speling heeft en daardoor niet (of lastig) in de versnelling gaat.
Misschien is het de moeite waard om te controleren of it het geval is. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit bij de E46 ooit voor komt.

Groet,
Rick van Hout

[ external image ]
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”