BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

• Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Accu zeer snel leeg

Forum voor alle E46 series van 1999 tot 2005.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
HvT
Neutraal
Type Auto: 320i cabrio

Accu zeer snel leeg

Post by HvT »

Hoi , wij hebben een paar weken terug een bmw cabrio gekocht.
Nu hebben we het volgende probleem , we moeten de auto iedere avond aan de oplader zetten anders start hij niet !
Ik ben naar accu delta gegaan (een accu zaak bij ons in de buurt) en daar hebben ze de accu doorgemeten en gezegd dat die nog dik in orde is , ik heb de auto ook moeten starten en de dynamo laad goed bij.
Maar het lijkt me niet normaal dat als je een auto 1 dag niet gebruikt dat je dan iedere keer bij moet laden?
Ik weet nog niet precies hoe alles werkt maar als ik de auto in de garage zet en niet op slot doe zie ik wel het lampje van de automaat bak (P) branden.
Of zou ik ergens kortsluiting hebben, wat voor accu hoort erin want ik heb de auto bij volkswagen garage gekocht en misschien verkeerde accu erin?
We zijn super blij met onze auto , maar mijn vrouw wil graag het opeltje terug omdat we dit probleem hebben.
mvg Hans

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Re: Accu zeer snel leeg

Post by 325i »

allereerst welkom hier ;)

klinkt gewoon als een lek stroom en je moet dus uitzoeken waar dat zit.
Misschien een andere radio erin dan de orginele? komt vaak voor dat daar de lekstroom zit.
Ook andere niet orginele spullen geven vaak problemen.
Zelfs met een te kleine accu mag die niet in 1 dag leeg zijn

via bmwfans.info kan je zoeken welke accu erin hoort
ik gok bij een cabrio dat er een 62ah inzit maar 55ah zou ook kunnen hoor
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
HvT
Neutraal

Post by HvT »

ok bedankt voor je antwoord, er zit gewoon de originele radio in , ik denk dat er geen accesoires bij gezet zijn alleen zit er een houder in voor mobile telefoon. Is er niet iets wat ik uit kan zetten?
mvg Hans

Topic Author
HvT
Neutraal

Post by HvT »

Hoi net de bmw garage gebeld er hoort origineel een 90amp accu in te zitten en er zit een 80amp accu in zou dit te weinig kunnen zijn ? als ik heel even de lader erop zet dan start hij wel.

325i
4e Versnelling
Type Auto: E36 320i Sedan

Post by 325i »

die 10ah gaat het hem echt niet doen er is hier vast wel iemand die gaat je uitleggen hoe je een lek spanning meet op verschillende onderdelen
Ik ben meer voor de mechanishe delen en niet z`n electronica held :P
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
HvT
Neutraal

Post by HvT »

Opgelost ! toch terug naar Delta accu's , accu losgekoppeld en een machine ertussen , accu bleek toch kapot te zijn.
Hoef ik hem gelukkig toch niet weg te doen :D
Post Reply

Return to “1999 - 2005 (E46)”