Beste leden
Ik zit met een probleem dat ik maar niet opgelost krijg, misschien heeft iemand hier ervaring mee??
Het gaat om een e46 bj 2000 een 320d, handgeschakeld
Tijdens het accelereren hoor ik een geklop tijdens het rijden in 1ste en 2de versnelling (enkel bij hevig optrekken), er werd onlangs een nieuwe koppelingsset (massavliegwiel, drukplaat, drukgroep en buteerollement) op gemonteerd maar het geklop is niet verdwenen. De koppeling was namelijk ook versleten dus ik dacht dat dit de oorzaak was.
Ik heb wel het gevoel dat het uit de transmissiebak komt maar ik ben het niet zeker...
Iemand ervaring??
Groeten
Jurgen
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
kloppen tijdens acceleratie
Moderator: Moderator Team
-
- Neutraal
- Type Auto: e46
Re: kloppen tijdens acceleratie
Ik heb met mijn auto zelfde soort 'probleem'. Ik kwam erachter bij een testrit, en de garage ging dit nakijken.
Toch dit heb ik ook nagevraagd op fora. Nu kwamen veel mensen met rubbers die versleten zijn. O.a. van cardanas, ophang, subframe. Het subframe kan ook gescheurd zijn werd verteld. Er kan ook iets zijn met je motorsteun.
Maar wat bij mij het meest waarschijnlijke was waren de hardyschijven. Zeker bij stevig optrekken kunnen deze versleten zijn. Ook een filmpje gezien op Youtube en dat lijkt erg veel op het probleem wat ik ook heb. Je zou ook eens op google kunnen kijken bij de afbeeldingen.
Succes ermee. Hoop dat je iets hieraan hebt.
Toch dit heb ik ook nagevraagd op fora. Nu kwamen veel mensen met rubbers die versleten zijn. O.a. van cardanas, ophang, subframe. Het subframe kan ook gescheurd zijn werd verteld. Er kan ook iets zijn met je motorsteun.
Maar wat bij mij het meest waarschijnlijke was waren de hardyschijven. Zeker bij stevig optrekken kunnen deze versleten zijn. Ook een filmpje gezien op Youtube en dat lijkt erg veel op het probleem wat ik ook heb. Je zou ook eens op google kunnen kijken bij de afbeeldingen.
Succes ermee. Hoop dat je iets hieraan hebt.