Hallo allemaal
Ik heb een tijdje terug een e39 2.0 gekocht. Nu merk ik sinds vanavond dat er een kloppend geluid van de motor komt. Dat was eerst niet. Het zit linksachter (als je aan de voorkant van de auto staat).
Ik kan er niet echt iets vanuit opmaken :s
In de auto hoor je het niet tijdens het rijden, als je meer gas geeft hoor je het ook niet echt..
Iemand suggesties?
http://www.youtube.com/watch?v=Yrxbg3yu ... e=youtu.be
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
raar geluid motor
Moderator: Moderator Team
-
- 1e Versnelling
- Type Auto: e34, 530i en e39 523i
Re: raar geluid motor
dat is het hart van de Auto 
De omschrijving is niet echt duidelijk...je hoort het niet tijdens het rijden, ook niet als je Meer gas geeft...wanneer dan wel? als je Buiten Staat met de kap open en de Motor stationair draait misschien?
Versnelt het kloppen als het toerental verhoogt of heeft het geen invloed hierop?
En het kloppen, is het Meer tikken of bonken...
Linksachter(in het motorcompartiment neem ik aan) zit een luchtfilter, Maar daar kann ik mij niets kloppend bij voorstellen...hooguit de verwarmingsmotor/waaier misschien... Als je de Ventilator sneller laat draaien, merk je dan verschil?

De omschrijving is niet echt duidelijk...je hoort het niet tijdens het rijden, ook niet als je Meer gas geeft...wanneer dan wel? als je Buiten Staat met de kap open en de Motor stationair draait misschien?
Versnelt het kloppen als het toerental verhoogt of heeft het geen invloed hierop?
En het kloppen, is het Meer tikken of bonken...
Linksachter(in het motorcompartiment neem ik aan) zit een luchtfilter, Maar daar kann ik mij niets kloppend bij voorstellen...hooguit de verwarmingsmotor/waaier misschien... Als je de Ventilator sneller laat draaien, merk je dan verschil?
-
- 1e Versnelling
oke...ik zie net de link pas naar YouTube... geen Idee wat dat is...
-
- 1e Versnelling
ben net bij iemand hetzelfde geluid tegengekomen, lijkt op wat je beschrijft...zijn de lagers in de Motor kapot... weet nog niet of het krukas of nokkenas lagers zijn of nog weer andere lagers...in ieder geval niet goed ;(
wat is de stand van de auto ?